Meterik wint moeizaam in Meijel

Heufkesweg 29
5768RR
MEIJEL

Op zondag 21 november speelde Meterik tegen RKMSV vooral in de tweede helft een rommelige  wedstrijd.  Uiteindelijk behaalden de groen-witte een toch nog verdiende 1-2 overwinning omdat ze aanvallend veel gevaarlijker waren dan RKMSV.

In de eerste helft was Meterik  sterker en  gevaarlijker en viel er nog best wat te genieten. De Meterik spitsen waren te snel voor hun tegenstanders en met name Piet Steeghs leek een aantal keren de score te openen. Allereerst werd hij door Giel Vullings de diepte in gestuurd en vervolgens door Bart Houben maar beide keren pareerde de uitstekende keeper de  inzet  van Piet. Na een half uur  bracht Leon Cuppen met een dieptepass  Piet weer in stelling. Deze keer ging hij niet voor de eigen kans maar speelde hij Bart Houben aan en met een strakke schuiver scoorde deze de zeer verdiende 0-1. Daarna werd het Meterik spel onnauwkeuriger, maar RKMSV  werd nog niet echt gevaarlijk.

RKMSV begon met veel meer beleving en opportunisme  aan de tweede helft en leek bij de eerste aanval meteen de gelijkmaker te scoren maar een inzet ging rakelings over het doel. Meterik liet zich in die fase compleet afbluffen en RKMSV kreeg alle ruimte om de 1-1 te scoren. Ze leken zelfs op voorsprong te komen maar de Meterik verdediging kon nog net op  tijd de gelederen sluiten. We hanteerden alleen nog maar de lange haal gaf Gijs van Rengs na de wedstrijd aan, en leden daardoor steeds vaker balverlies.  Daardoor werd het spelbeeld werd  steeds rommeliger en de wedstrijd leek in een bloedeloos gelijkspel te eindigen. Maar Meterik trainer Paul Heldens wist met een dubbele wissel het tij te keren. De groen-witte  hielden weer beter balbezit en vonden elkaar vaker  met combinatievoetbal. Rick Hesen  bekroonde zijn invalbeurt met een  assist, die man van de wedstrijd Bart Houben, fraai  in de kruising schoot. Dus toch nog een driepunter!