Meterik behaalt een zakelijke overwinning op Reuver.

Reuver 1 (zon)

7 november 2021 14:30

J.H.A.M. Peymen

Op zondag  7 november  behaalde Meterik in de thuiswedstrijd tegen Reuver, in een spanningsloze wedstrijd, een gemakkelijke 3-0 overwinning.

Meterik nam vanaf de aftrap het heft in handen, zette Reuver onder de druk, zonder echt gevaarlijk te worden. Toch kwamen de groen-witte al snel op  voorsprong  door Coen van Rens. Hij werd goed in stelling gebracht door Giel Vullings en scoorde met enig fortuin de 1-0. Rick Hesen leek met een prima schuiver in de linker hoek te scoren maar deze keer bracht de Reuver keeper knap redding. Meterik hield de regie in handen. Reuver kwam in de eerste helft maar een keer bij de goal met een schot in het zijnet.  Vlak voor rust mocht Bart Houben een vrije trap nemen vanaf de rand van de zestien. Menigeen vroeg zich af of Bart net als vorige week de bal weer in de kruising zou schieten. Maar nee hij schoot hem in de muur maar  pikte de afvallende bal op,  omspeelde een paar spelers en schoot vanuit scherpe hoek de 2-0 binnen!

In de tweede helft speelden we rustig de wedstrijd  uit zonder echte kansen weg te geven, zo gaf Huub Kleuskens  na de wedstrijd aan. Leon Cuppen onderstreepte dit en was met name blij dat  ze de nul hadden vastgehouden. Leon die vanaf zijn veertiende, tien jaar bij Wittehorst heeft gevoetbald is blij verrast over de ontspannen sfeer in het team en voelt zich weer prima thuis bij de groen-witte. Hij merkt dat het team steeds beter en vaker ook verdedigend de voetballende oplossing vindt. Samen zien ze  wel mogelijkheden om  dit nog verder uit te bouwen. De tweede helft bracht nog maar weinig hoogtepunten. Alleen In de slotfase  mochten de groen-witte nog twee keer echt smullen van een mooie  voetbal actie. Giel Vullings  bekroonde een goede wedstrijd met een  bekeken pas op Piet Steeghs  die na een perfecte slalom door de Reuver verdediging  de bal op de binnenkant paal schoot. Kwam Piet  bij deze actie maar  een paar centimeter tekort om de 3-0 te scoren, even later schoot hij wel raak!  Hij krulde  een vrije trap van net buiten de zestien prachtig in de kruising en gaf daarmee de zeer verdiende overwinning extra glans.