Meterik voelt zich tekort gedaan tegen Oostrum

S.V. Oostrum 1

4e klasse G

24 november 2019 14:30

Onbekend

Op zondag 24 november speelden Meterik en Oostrum een sportieve wedstrijd op sportpark De Vonckel. Meterik leed een onverdiende 1-2 nederlaag, enerzijds tegen  een  slimmer Oostrum en anderzijds door het missen van een aantal opgelegde kansen en een tweetal dubieuze beslissingen van de scheidsrechter.

Meterik begon heel sterk aan de wedstrijd en Rens Aerts schoot vanuit kansrijke positie voorlangs. Piet Steeghs profiteerde vervolgens van een mislukte pas van een Oostrum speler en schoot beheerst de 1-0 in de lange hoek. Oostrum trok het spelbeeld  mede dankzij het vele balverlies en niet sterk verdedigen van de groen-witte. Keeper Luuk Haenen  voorkwam echter met een aantal prima reddingen de gelijkmaker. Meterik bleef gevaarlijk en via een uitstekende counter leek Piet Steeghs de 2-0 te scoren maar zijn inzet ging voorlangs. Vlak voor rust kreeg Oostrum loon naar werken en scoorde Joep Cornelissen de verdiende 1-1. De scheidsrechter negeerde daarbij het vlagsignaal van de grensrechter voor buitenspel!  In eerdere situaties reageerde de scheidsrechter ook niet op een handsbal en een  overtreding binnen de zestien.

Na de thee loerde Oostrum op de counter en trok de regie steeds meer naar zich toe.  Rens Aerts had Meterik echter  na een uur weer op voorsprong kunnen zetten maar de uitstekende keeper Hoogland pareerde de inzet. Wes Willemsen van Oostrum liet vervolgens zien hoe je wel moet scoren, hij knalde een voorzet snoeihard binnen. Na de 1-2  wisselde trainer Jan van Ooijen een tweetal spelers en vervolgens  drong  Meterik de tegenstander steeds verder  terug. Bart Houben leek na een fraaie actie de zeer verdiende gelijkmaker te scoren maar zijn inzet, die menige groen-wit supporter in de kruising zag vliegen,  ging er rakelings langs! Het slotakkoord was ook voor Meterik maar een inzet van Rens Aerts ging langs de verkeerde kant van de paal!