Meterik maatje te groot voor RKDEV.

DEV-Arcen 1 (zon)

7 april 2024 14:30

T.A.M.P. Meulenbroek

Sportpark De Hondskamp
Lingsforterweg 49 51
5944BB
ARCEN

Op zondag 7 april speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen RKDEV in Arcen! Meterik was in tegenstelling tot vele voorgaande wedstrijden in Arcen, wel succesvol en won op een prima grasmat niet eens geflatteerd met 0 – 4.

In november had de wedstrijd in Arcen gespeeld moeten worden maar door de vele regenval was het veld daar langere tijd onbespeelbaar. Om de wedstrijd toch te kunnen spelen werd er toen op het kunstgrasveld in Meterik gespeeld. Overigens was Meterik toen ook al het sterkere team, maar RKDEV won toen met 2 - 1 en Meterik liep daardoor de eerste periode mis. De groen-witte namen vanaf de aftrap het initiatief en Piet Steeghs schoot al na een paar minuten uit de toegekende penalty de 0 – 1 binnen. Meterik legde met goed verzorgd veldspel de tegenstander zijn wil op en creëerde diverse mogelijkheden om te scoren. Helaas ontbrak de scherpte om DKDEV al voor de rust op een kansloze achterstand te zetten. Bij een scrimmage keerde de keeper een inzet en moest een verdediger een bal van de doellijn halen. Ook werd een goal afgekeurd vanwege een twijfelachtige buitenspel situatie. RKDEV kreeg zowaar nog een kans na een van hun sporadische aanvallen maar keeper Aswin Dierx hield met een prima reactie de nul vast. Meterik bleef de aanval zoeken. Piet Steegs schoot eerst nog vanuit een kansrijke positie naast, maar scoorde vervolgens na een fraaie diepte pas van Guus Willemssen heel beheerst de 0 – 2. Giel Vullings bracht zichzelf met een razendsnelle actie ook nog in scoringspositie, maar zijn inzet ging via de keeper rakelings naast.

Na de thee was het Meterik dat vanaf de aftrap weer de aanval zocht en Rens Aerts die zojuist was ingevallen, schoot vanaf de zestien de 0 – 3 binnen. Vervolgens was Meterik even niet bij de les en leek RKDEV tegen te scoren, maar Aswin Dierx bracht weer redding. Guus Willemssen zag vervolgens de RKDEV keeper een inzet van hem naast tikken. De sportieve wedstrijd leek gespeeld, maar jammer genoeg besliste de scheids om vlak achter elkaar een speler van Meterik en een van RKDEV van het veld te sturen, na onnodige, niet te zware overtredingen op het middenveld. Meterik bleef de voetballende oplossingen zoeken en beloonde zichzelf nog met de 0 – 4. Cas Janssen zette dat slotakkoord; hij mocht een terug springende bal van de keeper simpel binnen tikken.