In Meterik  is het na afloop groot  feest, ondanks nederlaag tegen Wittenhorst.

Wittenhorst (zon)

Groep 1 3e ronde standaardbeker A-cat

17 december 2023 14:00

W. Velings

Op Zondag 17 december verloor Meterik  de bekerwedstrijd  tegen het 4 klassen hoger spelende Wittenhorst met 0 - 5.  Voor  een geweldige coulisse van ca 550 toeschouwers speelden  beide teams een zeer sportieve wedstrijd  op het vernieuwde sportpark in Meterik.  De groen-witte verzuimden om uit een drietal goede mogelijkheden  te scoren,  waardoor  Wittenhorst een eenvoudige maar  ietwat  geflatteerde overwinning behaalde.

Vanaf de aftrap zette Wittenhorst Meterik onder druk  en leek ook al snel de score te openen. Maar een prima uitgespeelde kans ging via een Meterik been over de achterlijn.  Een paar minuten later belande een kopbal via de onderkant lat terug in het veld.  Meterik was niet onder de indruk en kreeg langzamerhand wat meer greep op de wedstrijd.  Dit resulteerde  in een uitgelezen mogelijkheid. Dré Peeters speelde zich met een fraaie actie vrij, maar de keeper keerde zijn inzet.  Een pass op de geheel vrijstaande Rens Aerts was mogelijk een succesvollere optie geweest. Wittenhorst zocht vervolgens de tegenaanval  en na wat   ongelukkig  verdedigende acties van Meterik  scoorde Tom Spreeuwenberg met een fraaie omhaal in de verre hoek de 0 – 1.  Vervolgens leek Rens Aerts de gelijkmaker te scoren maar na te lang treuzelen kon een Wittenhorst verdediger zijn inzet blokkeren.

Na de thee kreeg Meterik het steeds lastiger.  De oranje hemden gingen op zoek naar de beslissende treffer. Eerst kon Cas Janssen nog een inzet van de doellijn halen maar even later profiteerde Daan Verlijsdonk, die tot de E-jeugd  in Meterik heeft gevoetbald, van de geboden ruimte en scoorde beheerst de 0 – 2.  Meterik kon geen echte vuist meer maken   en probeerde vooral de  gelederen gesloten te houden. Positief was dat ze  de voetballende oplossingen  bleven zoeken. Wittenhorst  liet nog zijn extra klasse zien en scoorde  via weer Daan Verlijsdonk  en  Koen Jenniskens  met veel overtuiging   de 0 - 3 en 0 - 4 . Meterik leek in de slotfase nog de door elke toeschouwer gegunde eretreffer te scoren. Bjorn Cuppen  bracht na een fraaie actie Piet  Steeghs in stelling  die de keeper  uitspeelde maar een verdediger bracht op de doellijn redding. In de laatste minuut   zette  Tom Spreeuwenberg  met de  0  - 5 het slotakkoord.  Na een goed verlopen  eerste seizoenshelft  voor Meterik, kon het feest in de nieuwe kantine  beginnen!