Meterik verliest zeer ongelukkig van IVO

IVO 1 (zon)

5 november 2023 14:30

J.R.G. Veenhof

Theo Lommen Sportpark
Oude Schandeloseweg 1
5941CZ
VELDEN

Op zondag 5 november verloor Meterik de uitwedstrijd tegen IVO, zeer ongelukkig en onverdiend met 2 – 1. Meterik keeper Luuk Haenen liep aan het begin van de tweede helft een spaakbeenbreuk op waaraan hij inmiddels succesvol is geopereerd. Meterik stond op dat moment door een rode kaart van een IVO speler met een man meer op het veld, maar mocht Luuk niet vervangen. De regel is dat er vijf spelers gewisseld mogen worden tijdens drie wisselmomenten. Meterik trainer Eric Caasenbrood had in de eerste helft al twee keer moeten wisselen vanwege stevige blessures en na de rust een aanvallende wissel ingebracht om alsnog de 2-1 achterstand weg te werken.

Het was een rommelige wedstrijd met veel strijd. Ivo had in de eerste helft de wind mee en probeerde met lange halen Meterik onder druk te zetten. Meterik had daar, en met het gladde veld moeite mee en  was daardoor slordig in het uitverdedigen. Het al vroegtijdig moeten wisselen van de twee backs was daaraan ook debet. IVO verraste met een lange haal de Meterik verdediging maar de doorgebroken speler zag zijn lob langs de verkeerde kant van de paal gaan. Even later kopte Wesley Dirkx een voorzet op de lat maar kopte vervolgens de 1 – 0  binnen. Meterik leek meteen de gelijkmaker te scoren. Teun Jakobs kopte een corner in, maar de bal ging via onderkant lat weer het veld in. Weer liet Meterik zich verrassen door een lange haal die in eerste instantie nog weggekopt werd maar de buitenspeler bracht met een halve omhaal de bal weer voor de goal, waar Bram Kuipers heel overtuigend de 2 – 0 binnen kopte.

Met de wind mee trok Meterik na de thee fel ten aanval. Een Meterik aanvaller werd met grove overtreding gestopt; rode kaart voor IVO. Teun Jakobs krulde uit de toegekende vrije trap de 2 – 1 om de muur binnen.  De Groen-witte leken zelfs meteen de gelijkmaker te scoren maar een inzet van Piet Steeghs ging over de lat. Vervolgens werd er voor de derde keer gewisseld en een extra aanvaller ingebracht. Meterik zocht vol de aanval. Maar daardoor kreeg IVO extra ruimte en daarvan leken ze met een lange haal te profiteren. De onfortuinlijke Luuk Haenen kwam ver uit zijn doel en wist een doelpunt te voorkomen, maar liep daarbij wel de ernstige blessure op. Meterik mocht dus niet meer wisselen en was het man meer voordeel weg! Aanvaller Rick Hesen , net daarvoor ingevallen,  trok het keepersshirt aan en voorkwam met een prachtige save zelfs de 3 – 1. Meterik zette nog wel druk maar IVO hield de gelederen gesloten en behaalde uiteindelijk een zeer fortuinlijke overwinning….