METERIK HERSTELD ZICH VAN ZEPERD TEGEN BEVO.

S.V. Grashoek 1 (zon)

21 april 2024 14:30

D. E. Luza

Op zondag 21 april speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen Grashoek en won ondanks diverse blessures en schorsingen, onbedreigd met 4 – 1. Daarmee herstelden de groen-witte zich van de ruime nederlaag in Beringe. Helden moet uit de laatste twee wedstrijden nog 1 punt halen om kampioen te worden, mits Meterik beide wint.

Vanaf de aftrap scoorde Rens Aerts de 1 – 0 en gaf daardoor zijn team een prima steuntje in de rug om de frustratie van de vorige wedstrijd van zich af te spelen. Meterik hield gedurende de eerste helft het initiatief.

Man van de wedstrijd, Bjorn Cuppen stuurde na een kwartier met een prima pass Guus Willemsen de diepte in en deze scoorde heel beheerst in de lange hoek de 2 – 0. Daarna was Meterik even niet bij de les en Grashoek profiteerde daar onmiddellijk van. Koen Gommans kopte geheel vrijstaand de 2 – 1 binnen. Meterik was echter weer snel bij de les. Teun Jakobs begon een solo vanaf de middenlijn, stuurde Chris van Rengs de diepte in en uit zijn voorzet scoorde Teun de  3 – 1.

Na de thee eerst nog eenzelfde spelbeeld met een aanvallend sterker Meterik. Bart Houben bracht Guus Willemsen in stelling en deze scoorde beheerst de 4 – 1. Grashoek probeerde nog wel iets terug te doen en was gevaarlijk met een kopbal maar Meterik keeper Luuk Haenen keerde de inzet. Vervolgens werd er nog een doelpunt vanwege buitenspel afgekeurd. Bij Meterik ontbrak de scherpte om de score verder uit te bouwen en door de vele wisselingen werd het wedstrijdbeeld rommeliger. Er was voor de koukleumende toeschouwers nog maar weinig te genieten, maar ze gingen toch tevreden, met de drie punten in de “tes” naar huis!