Meterik wint topper tegen Ysselsteyn.

Ysselsteyn 1 (zon)

25 februari 2024 14:30

D.M. Duindam

Op zondag 25 februari won Meterik de thuiswedstrijd tegen Ysselsteyn met 4 – 2. Een strak en net vooraf door de natuur gesproeid veld, met op de achtergrond een prachtige regenboog  en langs de lijn  lekker veel publiek. Dat was de ambiance waarin deze topper werd gespeeld.

Meterik begon vol overtuiging aan deze wedstrijd. Al na twee minuten scoorde Guus Willemssen uit de tweede corner via een teruggelegde kopbal van Teun Jakobs de 1 - 0. Meterik bleef hierna de betere ploeg en in de 19e minuut scoorde Guus Willemssen zijn tweede van de dag middels een fantastisch schot vanaf 40 meter over de iets voor zijn goal staande maar kansloze Ysselsteyn-keeper, 2 - 0.

Hierna gooide Ysselsteyn er fysiek nog een schepje bovenop en kwam wat meer in het spel voor en verkleinde zelfs de achterstand. Daarbij werden ze een beetje geholpen door de verder zeer goed leidende scheidsrechter Duindam, die Ysselsteyn een penalty cadeau gaf. Dennis Teunissen greep deze kans met beide handen aan, 1 - 2. Vijf minuten later werd het via een goede aanval zelfs 2 - 2 door opnieuw Dennis Teunissen. Hierna nam Meterik weer het initiatief en net voor rust bracht Rens Aerts met een knappe kapbeweging en dito schot groen-wit  op een verdiende 3-2.

Direct na rust was Meterik nog niet goed bij de les en had het geluk dat Ysselsteyn slechts de paal raakte. Dat was eigenlijk het laatste echte wapenfeit van Ysselsteyn. In de 16e minuut kwam de bal bij Piet Steeghs die van buiten de zestien met een onverwacht en goed geplaatst schot Meterik op 4-2 bracht. Hierna waren er nog een aantal kansen om de voorsprong te vergroten. Een schot van Guus Willemssen werd nipt door de keeper over getikt en enkele kopkansen gingen net over of net naast. Meterik voetbalde gewoonweg goed en Ysselsteyn probeerde het enkel met lange ballen die gemakkelijk door de Meterikverdediging werden opgepikt. Al met al een zeer sportieve wedstrijd, met twee fanatieke teams, een goede scheidsrechter, positief publiek, en een zeer verdiende overwinning voor de groen-witte. Hoe mooi kan amateurvoetbal zijn!