Meterik lijdt zeer teleurstellende en onverwachte nederlaag tegen BEVO

BEVO 1 (zon)

14 april 2024 14:30

Sportpark Beringe Buiten
Past. Geurtsstraat 3
5986NN
BERINGE

Op zondag 14 april speelde Meterik de uitwedstrijd tegen BEVO uit Beringe, het team van oud trainer Ge Ummenthun. Op een heel mooi sportpark speelde Meterik zeer belabberd en verloor kansloos met 5 – 0.

Na de prima wedstrijd van vorige week tegen RKDEV Arcen hoopte het wederom in grote getale aanwezige Meterik-publiek op een passend vervolg. Maar dat was absoluut niet het geval. Te veel spelers van Meterik dachten deze wedstrijd op zestig % inzet te kunnen spelen. Ze hadden niet op de speelwijze en inzet van het nog altijd niet veilige BEVO gerekend. De tegenstander was veel feller en gemotiveerder om een goed resultaat neer te zetten.

Na eerst een aantal speldenprikken kwam BEVO na ongeveer 20 minuten op 1 – 0 en één minuut later werd het zelfs 2 – 0 door treffers van Kevin Vossen en Kris Hermans. Meterik stelde daar zeer weinig tegenover. Combineren lukte niet en veel te veel te korte lange halen naar voren. Even voor rust scoorde Guus Delissen zelfs 3-0, wederom door te slap ingrijpen. Het was zelfs niet onverdiend!

Na rust kwam Meterik beter aan het voetballen. Bart Houben schoot op de paal en even leek het erop dat er toch nog iets te behalen zou zijn voor de groen-witte. Een onhandige verdedigende actie gaf scheidsrechter Schnitzler echter de kans om zijn Bas-Nijhuis-moment te pakken. Hij gaf een penalty, met als gevolg enige verbazing en emotie bij de Meterik-spelers en diverse glimlachende BEVO gezichten! De scheidsrechter gaf ook nog tweemaal geel en eenmaal rood aan een Meterik-speler. Luuk Haenen stopte vervolgens de penalty, maar de scheidsrechter gunde BEVO toch meer. Hij besliste penalty overnemen en gaf Luuk ook nog geel! Uit de herkansing schoot Guus Delissen de 4-0 binnen. Dit kwam Meterik niet meer te boven.

Op de inzet van de tien spelers was daarna niets aan te merken. Als Meterik zo was begonnen…. Guus Delissen scoorde uit een counter ook nog de 5-0 en BEVO behaalde zo een dik verdiende en belangrijke overwinning in de strijd tegen de degradatie. Laat dit voor Meterik een leerzame middag zijn; met beperkte inzet win je geen wedstrijd, hou je groot en ben slimmer als de scheidrechter of omstandigheden tegen zitten. Komende zondag de herkansing thuis tegen Grashoek. Dan zowel op het veld als in de kantine uit een ander vaatje tappen!