Meterik loopt periodetitel mis door nederlaag tegen RKDEV.

DEV-Arcen 1 (zon)

23 november 2023 20:00

W.P.C. van Oorschot

Op donderdag 23 november speelde Meterik de uitwedstrijd tegen RKDEV op het sportpark in Meterik. De groen-witte  gingen voor de overwinning om zo de eerste periodetitel binnen te halen, maar helaas konden ze die ambitie niet waarmaken,  zoals trainer Eric Caasenbrood na de wedstrijd aangaf. Ze verloren onverdiend met 1 – 2 en daardoor werd HBSV,  misschien wel de verrassende periodekampioen.

Meterik begon sterk aan de wedstrijd  en kwam al  na tien minuten op voorsprong. Bart Houben bracht met een prima actie  Dré Peeters in stelling en deze schoot  resoluut  de 1 – 0 binnen. Meterik bleef de aanval zoeken en RKDEV  probeerde met lange halen  op de spitsen enig gevaar te  stichten, wat slechts sporadisch lukte. Na ongeveer een half uur kreeg Meterik een vrije trap op de rand van de “zestien”. Piet Steeghs krulde de bal op de lat! De 2 – 0 kwam er toch. Bjorn Cuppen speelde na een prachtige actie aan de zijlijn Brent la Crois in het strafschopgebied aan. Brent kapte een aantal spelers uit en liet de keeper kansloos. Maar  de scheidsrechter zag een overtreding van Brent en keurde de goal af. Helaas melde de VAR zich niet!

RKDEV begon sterk aan de tweede helft. Maar keeper Aswin Dierx  blokkeerde een doorgebroken speler en tikte vervolgens  een afstandskogel over de lat. Vervolgens  omspeelde Piet Steeghs  zijn tegenstander en schoot snoeihard op de binnenkant van de paal.  Voordat spelers en supporters het goed beseften scoorde Jordy Valkx voor RKDEV de 1 – 1.  De Meterik verdediging beoordeelde een lange bal  niet goed en Jordy profiteerde daar dankbaar van en zette het  spelverloop op zijn kop. Meterik leek toch weer op voorsprong te komen, maar RKDEV keeper keerde  met een reflex de inzet van Bjorn Cuppen. RKDEV rook zijn kans en profiteerde dankbaar van de ruimte die het kreeg. Het was wederom Jordy Valkx die met een fraaie krulbal  in de lange hoek, vanuit stand  de 1 – 2 scoorde.  Wat een gejuich en blijdschap bij RKDEV, het leek wel of zij de periodetitel behaalden! Meterik vocht nog keihard voor een beter resultaat  maar helaas.  Het zou mooi als we in de top blijven meedraaien in deze klasse waar het klassenverschil tussen vele teams erg klein lijkt te zijn. Daarvoor moeten we zondag wel van  Grashoek winnen!