Meterik te sterk voor Bevo

BEVO 1 (zon)

19 november 2023 14:30

B.H.G.A. Geurts

Op zondag 19 november speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen BEVO  uit Beringe. BEVO staat  onder leiding van de populaire oud-trainer Gé Ummenthun. Meteriks laatste wedstrijd tegen IVO  had naast een nederlaag ook wat blessuregevallen opgeleverd. Maar ook oud-koploper BEVO had  een waslijst aan blessures. Meterik was de bovenliggende partij en won  de wedstrijd,  die onder leiding stond van de zeer goede scheidsrechter Geurts uit Beesel,  zeer verdiend met 4 – 1.

Meterik bracht vanaf het begin veel energie in deze wedstrijd. De eerste 20 minuten creëerde de groen-witte  een zestal kleine kansen, maar helaas geen voorsprong. BEVO kwam nauwelijks aan aanvallen toe, maar liet ook niet over zich heenlopen.

In de 25e minuut had Meterik de eerste grote kans: na een combinatie tussen Bart Houben en Brent La Crois, kopte Teun Jakobs de bal hard over. Twee minuten later kreeg Meterik haar 4e corner en Bart legde bal panklaar op Teun, die de terechte 1-0 tegen de touwen kopte. Meteen hierna kreeg BEVO via een kluts van dichtbij een grote kans, maar een fantastische redding van Aswin Dierx voorkwam de gelijkmaker.  In de 37e minuut maakten Bart en Teun met een kopie van de openingstreffer de 2-0.  Een paar minuten later ging Leon Cuppen prachtig door langs de zijlijn, legde prima terug op de opgekomen Cas Janssen en deze schoot laag in de hoek de ruststand van 3-0 binnen.

Na de pauze eenzelfde spelbeeld;  in de 12e minuut kegelde de zeer hard werkende Brent la Crois de bal uit een corner de 4 – 0  tegen het net. Meterik  bleef de betere ploeg. Bij BEVO vielen nog wat spelers uit, waardoor ze zelfs een tijdje met 10 man verder moesten. Meterik reeg de kansjes aaneen, maar was te weinig effectief, net te weinig rust en vernuft om de score verder uit te bouwen. Een geweldig schot van de wederom zeer goed spelende Bjorn Cuppen, had een beter lot verdiend.  De enige echte tegenaanval van BEVO in de tweede helft leverde nog een tegendoelpunt en de eindstand van 4-1 op.  Bij winst tegen RKDEV   donderdag 23 november, behaalt Meterik de eerste periodetitel! Deze wedstrijd wordt om 20.00 uur in Meterik gespeeld.