Meterik doet zichzelf tekort tegenYsselsteyn

Ysselsteyn 1 (zon)

1 oktober 2023 14:30

M.J.M. Verhaegh

Sportpark de Vlies
Ysselsteynseweg 90
5813BM
YSSELSTEYN LB

Op zondag 1 oktober speelde Meterik de uitwedstrijd tegen het gedegradeerde Ysselsteyn. De groen-witte zochten met goed combinatievoetbal de aanval en hadden, op basis van het aantal kansen in de tweede helft, deze wedstrijd moeten winnen. Maar Ysselsteyn knokte zich met een geweldige inzet en lange halen voetbal naar een 1 – 1gelijkspel.

Meterik begon sterk aan de wedstrijd en leek al na een paar minuten op voorsprong te komen maar een prachtige goal werd door de scheidsrechter afgekeurd omdat de grensrechter vlagde dat de bal achterlijn was geweest. Meterik bleef de aanval zoeken en kreeg nog een aantal kansen maar Ysselsteyn hield de gelederen goed gesloten. In verdedigend opzicht gaf Meterik een aantal keren te veel ruimteweg waardoor Ysselsteyn ook gevaarlijk kon worden en leekvlak voor rust zelfs op voorsprong te komen maar een prima voorzet werd in vrije positie naast geschoten.

In de tweede helft leek Bart Houben al snel de 0 – 1 voor Meterik te scoren , maar hij werd gevloerd binnen de zestien. De toegekende penalty schoot Piet Steeghs loepzuiver binnen. Ysselsteyn eiste even later ook een penalty maar kreeg deze niet van scheidsrechter Verhaegh uit Kronenberg. De wisselspelers Rens Aerts en Brent La Crois brachten nieuwediepgang in het Meterikse aanvalsspelen Meterik creëerde daardoor een vijftal goede kansen. Eerst werd een inzet van Brent geblokkeerd en even later werd hij binnen de zestien gevloerd maar de scheids gaf nu ook aan Meterik geen penalty! En zoals zo vaak in plaats van de voorsprong uit te bouwen stond ineens de1 – 1 op het scorebord. Met een lange haal werden de Ysselsteyn spitsen in stelling gebracht; Jesper Spreeuwenberg scoorde met een verdekt schot. Meterik bleef voor de zege gaan en Brent La Crois had matchwinnaar kunnen worden. Hij kwam nog een drietal keren in scoringspositie, de finishing touch ontbrak deze wedstrijd nog maar zijn vorm is groeiende! Ysselsteyn leek in de slotminuten zelfs de overwinning weg te kapen. Uit een prima indraaiende vrije trap ontstond er een scrimmage voor het Meterik doel maar keeper Luuk Haenen en een verdediger haalden tot twee keer toe de bal van de doellijn. Uiteindelijk konden de groen-witte nog opgelucht ademhalen en moesten tevreden zijn met 1 punt .De thuisploeg vierde het gelijkspel alsof ze een overwinning hadden behaald.