Meterik start na winterstop met verdiende overwinning op Kronenberg.

Kronenberg 1 (zon)

28 januari 2024 14:00

B. Witsiers

Sportpark De Heesbergen
Meerweg 71
5976NS
KRONENBERG

Op zondag 28 januari speelde  Meterik de uitwedstrijd tegen Kronenberg.  Meterik was  met name in de eerste helft  de  bovenliggende partij en  leek direct na rust een onbedreigde overwinning te behalen. Kronenberg maakte echter gebruik van de afnemende dadendrang  van de groen-witte, vocht zich terug in de wedstrijd en rook zelfs nog even aan de gelijkmaker. Maar uiteindelijk won Meterik toch zeer verdiend met 2 – 4.

In de beginfase was het een rommelige wedstrijd met veel balverlies aan beide zijden.  Maar na  een kwartier scoorde Meterik  uit de eerste goede aanval de 1 - 0. Guus Willemssen stuurde Giel Vullings prima de diepte in  en zijn gave voorzet werd door Bjorn Cuppen binnen geschoten. Piet Steeghs kwam vervolgens tweemaal in kansrijke positie,  maar zijn  eerste schot ging  via de hand van de keeper over de goal  en  vervolgens schoot hij voorlangs. Guus Willemssen, die deze winter  na een langjarig uitstapje bij VVV,  weer terug keerde op het oude nest,  bracht rust in het Meterikspel en stond aan de basis van diverse gevaarlijke aanvallen.  Hij stuurde o.a.  Giel Vullings   tweemaal de diepte in; uit de eerste kans die daardoor ontstond schoot Giel  voorlangs, bij de tweede diepe bal slalomde Giel door de verdediging en werd uiteindelijk binnen de zestien onderuit gehaald. De scheids wees resoluut naar de stip. Piet Steeghs schoot de  0 – 2   overtuigend binnen. Behalve een kleine kans in de beginfase kon Kronenberg hier  weinig tegenover stellen.

Na de thee misten de meeste toeschouwers de 0 – 3. Vanaf de aftrap stuurde  Bart Houben  Piet Steeghs de diepte in,  die  bracht  Guus Willemssen in stelling en deze bekroonde  een prima debuut met het scoren van de 0 – 3. De  wedstrijd leek beslist en  de groen-witte leken  alles onder controle te hebben.  Er sloop echter gemakzucht  in het spel. Kronenberg bleef knokken voor een beter resultaat  en Bas Janssen profiteerde daar dankbaar van en scoorde, uit hun eerste  echt gevaarlijke aanval de  1 – 3.  Er slopen  steeds meer slordigheden in het Meterikse combinatiespel en aanvallend kon Meterik daardoor niet profiteren van de geboden ruimte.  Kronenberg schakelde nog een tandje bij en  Roy Theeuwen scoorde  de 2 – 3.  De oranje mannen kregen zelfs nog een kans op de gelijkmaker maar Meterik keeper  Luuk Haenen blokkeerde een inzet van een doorgebroken speler. In de slotfase  omzeilde Brent la Crois de buitenspelval  en scoorde door de benen van de keeper de verlossende en allesbeslissende 2 – 4.