SSA SV Lottum- GFC’33 1  - Meterik 1    0 – 1

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

18 februari 2024 14:30

T. Smits

Sportpark Den Haspel
Ericaplein 50
5971GC
GRUBBENVORST

Op deze regenachtige zondag speelde Meterik 1 de inhaalwedstrijd in en tegen SSA Lottum-GFC’33 1. Het in grote getalen aanwezige Meterik-publiek stond met veel groen-witte paraplu’s (te koop à € 12,50) naast het veld en zag op een drassig en ongelijk veld Meterik een kleine maar zeer verdiende overwinning behalen.

De eerste tien minuten was het een beetje aftasten van beide zijdes. Daarna trok Meterik het spel naar zich toe en nam op het moeilijk bespeelbaar veld het initiatief. In de 15e minuut kreeg Guus Willemssen de bal via een SSA SV Lottum-GFC-speler voor de voeten en met een prachtig afstandsschot bracht hij Meterik op  0-1.

Hierna behield Meterik de controle en deelde het enkele speldenprikjes uit, maar scoorde het niet. Na een half uur leverde de eerste echte aanval van Lottum-GFC een doelpunt op, maar deze werd zeer terecht afgekeurd wegens (ruim) buitenspel.

Meterik kreeg hierna wat betere kansen, maar kon de wedstrijd niet op slot gooien. Guus Willemssen probeerde het met een lobje dat de Lottum-GFC-keeper knap onschadelijk maakte en Teun Jakobs kopte een corner op de lat. Ruststand 0-1.

Direct na rust frommelde Brent zich in het strafschopgebied een beetje vrij en legde terug op Guus Willemssen, wiens poging van de doellijn werd gehaald. Zo bleef het 0-1 met Meterik de betere en goed georganiseerde ploeg.

In de eerste helft liet scheidsrechter Theo Smits het spel lekker doorlopen maar na 25 minuten in de 2e helft wijzigde zijn instelling. Eerst kreeg Rick Hesen rood, waar geel al zwaar bestraft zou zijn geweest en binnen 5 minuten gaf hij totaal overbodig nog 4x een gele kaart. Erg jammer want het was een fanatieke maar van beide teams uiterst sportieve wedstrijd.

Meterik moest verder met 10 man en deed dit zeer gedisciplineerd, waarbij Nick van Berlo na lang blessureleed een sterke rentree maakte.  Lottum-GFC ging wat opportunistischer spelen, maar kwam niet verder dan een aantal corners en Meterik kwam er een aantal keren gevaarlijk uit, maar deed te weinig met die mogelijkheden. Het bleef hierdoor spannend, maar Meterik trok de overwinning uiteindelijk terecht naar zich toe.