Meterik wint gedecideerd van Grashoek

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Op zondag 26 november won Meterik met veel overtuiging de uitwedstrijd tegen Grashoek met    0 – 5. De groen-witte hadden zo een perfecte reactie op de teleurstellende en onnodige nederlaag tegen RKDEV en het mislopen van de eerste periodetitel. De talrijke groen-wit supporters hebben tot de laatste minuut genoten en gingen met een “warm” gevoel huiswaarts.

In de eerste helft was het nog een gelijk opgaande, rommelige wedstrijd met Meterik wel meer aan de bal en in de aanval . Giel Vullings  en Brent la Crois kregen beide een beste kans maar  de overtuiging ontbrak om Meterik op voorsprong te brengen. Grashoek werd vervolgens  gevaarlijk met name via de snelle rechtsbuiten, maar eerst werd zijn voorzet rakelings overgeschoten en vervolgens keerde Aswin Dierx met zijn voet een bal in de lange hoek. Brent la Crois en Dré Peeters brachten Giel Vullings na een prima combinatie in stelling, maar een verdediger kon de inzet blokkeren. Drie keer is scheepsrecht dacht Giel; hij werd  na een snel genomen vrije trap de diepte ingestuurd, kapte de verdediger uit, omspeelde twee tegenstander en schoot vanaf de “zestien” met een prachtige krul de 1 – 0 in de kruising. Grashoek schoot vlak voor rust, nog  een weggekopte bal van de Meterik verdediging rakelings naast.

Meterik was in de tweede helft, ondanks de donderdagwedstrijd, heer en meester. Ze speelden veel frisser, attenter, wonnen bijna alle duels en hadden nu wel het nodige geluk. De wederom voorbeeldig spelende Bjorn Cuppen, scoorde  na een paar minuten met een vrije trap, vanaf de zijlijn  in de korte hoek de 2 - 0. Piet Steeghs bracht de goed ingevallen Rick Hesen in stelling en deze zette met een roller de keeper op het verkeerde been: 0 – 3. Meterik gaf in de tweede helft Grashoek geen enkele kans om gevaarlijk te worden en bleef zelf de aanval zoeken. Een lange bal van Teun Jakobs werd door Brent la Crois doorgekopt. Piet Steeghs reageerde heel alert, liet de verdediging zijn hielen zien en scoorde heel beheerst de 0 – 4. Het slotakkoord was voor Rick Hesen; hij scoorde  fraai vanaf de zestien, met een schuiver in de hoek de 0 – 5.