Meterik te sterk voor Sporting ST

Sporting S.T. 1 (zon)

3 december 2023 14:00

A.M.J. Morelis

Op zondag 3 december speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen Sporting.  Trainer Eric Caasenbrood, zag zijn team na een moeizame eerste helft verdiend met 3 – 1 winnen. Hij ziet veel potentieel bij de groen-witte en verheugd zich op de verdere samenwerking. De club en Eric hebben hierover inmiddels afspraken gemaakt voor het volgend seizoen.

De trouwe Meterik supporters kregen in de eerste helft geen warm gevoel van het getoonde spel.  De passing was onnauwkeurig en er werd te veel ruimte gegeven aan Sporting. De mannen uit Swolgen-Tienray leken daar al snel van te profiteren maar gelukkig voor Meterik ging een prima inzet rakelings voorlangs. Na een half uur kreeg Meterik pas zijn eerste kans. Dré Peeters slalomde door de verdediging maar schoot te gehaast naast. Sporting ST kwam niet onverdiend op voorsprong.  Micha Cox scoorde heel beheerst na een counter de 0 – 1. De scheids negeerde daarbij het vlagsignaal van de Meterikse grensrechter die voor buitenspel vlagde. Meterik knokte zich terug in de wedstrijd en scoorde vlak voor rust de gelijkmaker. Dré Peeters gaf na een fraaie actie, een gave voorzet die Brent la Crois resoluut binnen schoot.

Na de thee zette Meterik steeds meer druk en kwam al snel op voorsprong.  Dré Peeters reageerde zeer alert op een dieptepass en ga vanaf de achterlijn een loepzuivere voorzet die Brent La Crois achter zijn standbeen binnen tikte. Brent werd even later weer in stelling gebracht maar schoot te gehaast over. Sporting was even van slag. Piet Steeghs reageerde attent op een foute pass, verschafte zichzelf de vrije doorgang en scoorde beheerst de 3 – 1. Brent la Crois leek zichzelf met een derde treffer te belonen, voor zijn tomeloze inzet. Maar deze werd vanwege buitenspel afgekeurd. In het slotkwartier gaf Meterik de regie uit handen, maar Sporting ST creëerde ondanks alle opportunisme maar weinig kansen . Pas in de slotminuut was er echt gevaar maar het schot ging naast de goal.