Meterik  geeft punt cadeau aan HBSV

H.B.S.V. 1 (zon)

15 oktober 2023 14:30

A.G.M. Keijsers

Sportpark Schansheide te Venlo
Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Zondag 15 oktober speelde   Meterik de uitwedstrijd tegen HBSV uit Hout-Blerick.  In de eerste helft speelde Meterik HBSV van de mat, maar in tweede helft knokte  HBSV zich met het nodige geluk terug in de wedstrijd. Qua kansen en spelbeeld over de hele wedstrijd,  had Meterik moeten winnen, maar uiteindelijk werd het een  2 – 2 eindstand.

Meterik speelde  vanaf de aftrap  heel dominant, had heel veel balbezit en had met nog wat meer rust aan de bal de wedstrijd al voor de rust kunnen  beslissen. Piet Steeghs leek  al na een  paar minuten te scoren maar zijn lob ging wel over de keeper maar langs de verkeerde kant van de paal.  Vervolgens  hadden ook Rens Aerts , Dré Peeters en Bjorn Cuppen hun vizier niet op scherp staan. Piet Steeghs speelde grote delen van de wedstrijd  een hoofdrol in de Meterik aanval. Hij  nam de corner waaruit Teun Jakobs de 0 – 1 scoorde.  Na ongeveer een half uur  schoot hij een voorzet op de uitgestoken hand van een verdediger, die binnen de zestien stond. Hij schoot vervolgens uit  de toegekende penalty de  0 –2 binnen.  HBSV  gaf vlak voor rust  een eerste waarschuwing af, maar  de Meterik verdediging  wist het gevaar  te keren.  Na de thee zocht  Piet Steeghs vanaf het middenveld prima de diepte maar zijn lob werd door de  HBSV doelman Jules Peeters gekeerd.  In plaats van 0 – 3  stond het even later 1 – 2.  Meterik keeper Luuk Haenen stompte een corner  weg en de geheel vrijstaande Siem Bessems kopte met een fraaie boogbal  vlak onder de lat, vanaf de zestien  binnen. De verbouwereerde Meterik verdediging stond erbij en keek ernaar. Meterik verloor de greep op het spel, kon steeds minder balbezit houden ,  maar kreeg toch nog  kansjes  via Piet Steeghs en Bart Houben. HBSV  werd ook steeds gevaarlijker en was na knullig balverlies dicht bij de gelijkmaker maar  een inzet werd te gehaast overgeschoten.  Teun Jakobs  van Meterik schoot vervolgens een corner van Giel Vullings  over. In de tegenaanval  kreeg HBSV te veel ruimte op het middenveld . Jordi Suiker profiteerde daar dankbaar van en scoorde bekeken van buiten de zestien  de 2 – 2. Beide teams gingen voor de overwinning; een lage voorzet van Giel Vullings werd door een HBSV verdediger rakelings naast getikt,  vervolgens schrok een HBSV aanvaller van een kans die hij kreeg en ging zijn rollertje rakelings naast . Het slotakkoord was voor Meterik:  Brent La Crois speelde Giel Vullings vrij  maar zijn inzet ging  voorlangs.