Teamspirit bezorgt Meterik koppositie.

Helden 1 (zon)

29 oktober 2023 14:30

B. Hendriks

Op zondag 29 oktober won Meterik met 2 – 0 de thuiswedstrijd tegen koploper Helden. Verbaal was Helden veel sterker dan Meterik, maar de groen-witte en ook scheidsrechter Hendriks uit Uden lieten zich niet van de wijs brengen. Meterik behaalde uiteindelijk op basis van de teamspirit een moeizame maar verdiende overwinning.

Het werd geen open wedstrijd met attractief voetbal waar Meterik trainer Eric Caasenbrood op hoopte. De thuisploeg begon sterk op het kunstgrasveld. Via snelle aanvallen kwamen Piet Steegs en Rens Aerts in scoringsposities maar de scherpte ontbrak nog om de score te openen. Na een half uur zette Helden de groen-witte steeds meer onder druk maar de Meterik verdediging onder aanvoering van Luuk Haenen hield de nul vast.

Na de thee was het Helden dat fanatiek de aanval zocht en de openingstreffer hing in de lucht! Een aantal keren kwam Helden in kansrijke positie. Na een prachtige balaanname  op de borst schoot een aanvaller de bal in een beweging over de lat. Meterik was in deze fase de controle over de wedstrijd kwijt, leed op het middenveld te vaak  balverlies. Daardoor werd Helden via de counter gevaarlijk, maar de groen-witte waren deze wedstrijd onverzettelijk en hielden de nul vast. In de zeventigste minuut was er eindelijk weer een goede aanvallende actie van Meterik. Piet Steeghs reageerde goed op een dieptepass van Dré Peeters en schoot de luid bejubelde 1 – 0 binnen.

Helden was van slag en had geen antwoord op de aanvallende wissels van de Meterik trainer, die samen de beslissende 2 – 0 scoorden; Giel Vullings gaf  tweemaal een assist op Brent La Crois, de eerste schoot Brent nog naast, maar de tweede knalde hij resoluut binnen. “Man van de wedstrijd” was volgens diverse groen-wit supporters Bjorn Cuppen. Hij  ging voorop in de strijd, stond er verdedigend en aanvallend, zocht waar mogelijk de voetballende oplossing; kortom een prima voorbeeld voor zijn teamgenoten!