Meterik wint met wilskracht en bravoure van DSV

DSV 1

9 oktober 2022 14:30

T. Smits

Op zondag 9 oktober speelde  Meterik de thuiswedstrijd tegen DSV uit Sint Anthonis. Vanaf de aftrap zat er veel  vuur in de wedstrijd en zochten beide teams volop de aanval en zo zagen de talrijke toeschouwers een zeer aantrekkelijke wedstrijd.  Meterik stond er als team,  speelde met veel  overtuiging en  gevarieerd aanvalsspel, kreeg de betere kansen en won daardoor zeer verdiend met  5 – 2.

Binnen een kwartier waren er twee kansen voor DSV die keeper Luuk Haenen  uit zijn doel ranselde en vier  voor  Meterik; Piet Steeghs zijn eerste  inzet werd nog door de keeper gekeerd, zijn tweede inzet was een afstandsschot waarmee hij zijn team op een 1 – 0 voorsprong zette, zijn derde inzet na een voorzet van Bjorn Cuppen tikte de keeper corner, zijn vierde inzet werd door de keeper voor de voeten van Giel Vullings getikt en deze kon eenvoudig de 2 – 0 scoren. Maar DSV had zijn antwoord klaar en scoorde na  een terugspringende bal op de binnenkant van beide palen uit de rebound de 2 – 1 en bracht daardoor de spanning terug in de wedstrijd. Dré Peeters  leek na een mooie combinatie met Bart Houben  de  voorsprong weer te vergroten, maar zijn inzet ging rakelings voorlangs.

Direct na de thee deed DSV verwoede pogingen om de gelijkmaker te scoren maar Meterik hield de gelederen gesloten. De groen-witte maakten in de tweede helft prima gebruik van de geboden ruimte. Via pijlsnelle aanvallen werd de wedstrijd beslist. Piet Steeghs scoorde na een prima kapbeweging  de  3 – 1 en beloonde daarmee zichzelf na een geweldig optreden! Rens Aerts die goed inviel scoorde de 4 – 1 en gaf ook nog de assist op Giel Vullings die de 5 – 1 binnen schoot.

In de slotfase scoorde DSV nog met een geweldig afstandsshot de 5 – 2.