Meterik wint overtuigend van Merselo.

Merselo 1 (zon)

20 november 2022 14:30

J.R.G. Veenhof

Meterik speelde op 20 november de thuiswedstrijd tegen promovendus Merselo. Voor beide ploegen stond er heel wat op het spel. Na twee opeenvolgende nederlagen kon Meterik eigenlijk alleen met een overwinning de aansluiting bovenin handhaven. Koploper Merselo kon bij een overwinning periodekampioen worden. Meterik behaalde met goed voetbal en veel inzet een mooie, zeer terechte 4 – 1 overwinning.  Heijen werd mede daardoor de eerste periodekampioen.

Meterik begon zeer sterk aan de wedstrijd. Vol overgave en vastberaden in de duels hadden de groen-witte  een groot  veldoverwicht wat  het eerste kwartier twee goede schietkansen, maar geen doelpunt opleverde. In de twintigste minuut had Piet Steeghs pech dat na een goede actie de bal op de paal belandde. De goed spelende Jordi van Rens schoot de rebound via de keeper naast.

Na een half uur zette dezelfde Jordi en Rens Aerts heel goed door en de voorzet van Rens bereikte Dirk van Rengs, die uit de draai de verdiende 1-0 scoorde.

Even later was het weer raak. Dirk van Rengs kopte door op Piet Steeghs, die de verdediging voorbij liep en met een prachtige lob de 2-0 op het scorebord liet aantekenen. Merselo liep de hele eerste helft achter de feiten aan en creëerde eigenlijk geen enkele kans.

Het begin van de tweede helft was wederom voor Meterik. Bart Houben was voorin zeer alert op een afgeslagen voorzet. Hij bereikte uit een bijna onmogelijke hoek toch Rens Aerts die knap met het hoofd de 3-0 liet aantekenen. Hierna schroefde Merselo het tempo wat op. Meterik zakte wat terug en gaf Merselo daardoor ruimte voor aanvallende activiteiten. Na wat makkelijk balverlies op het middenveld kreeg Merselo eigenlijk de enige echte kans van de wedstrijd. Jordi Wismans schoot koel de  3-1 binnen. Meterik raakte  niet van slag en verdedigde als collectief met verve de voorsprong. Enkele uitvallen werden niet benut, maar na goed doorzetten van een aantal spelers belandde de bal voor de voeten van invaller Rick Hesen die keihard de welverdiende 4-1 scoorde.