Meterik maakt tegen Oostrum in laatste halfuur het verschil.

S.V. Oostrum 1

30 oktober 2022 14:30

E. Blotevogel

Sportpark De Spar
Sparrendreef 7
5807EK
OOSTRUM LB

Meterik speelde op zondag 30 oktober de uitwedstrijd tegen Oostrum. De groen-witte waren  gedurende de hele wedstrijd het sterkere team  maar haalden te weinig rendement uit hun zeer aanvallend gerichte spelopvatting.   Oostrum daarentegen benutte de spaarzame kansen  optimaal, waardoor het tot de laatste minuut spannend bleef.
Meterik won uiteindelijk na een zeer attractieve wedstrijd,  zeer verdiend met 3 – 5.

Meterik zocht vanaf de aftrap de aanval ,  zette Oostrum onder druk, maar Jelt Verrijth van Oostrum scoorde  uit het niets  de 1 – 0. De groen-witte schakelden nog een tandje bij en na kansjes voor Dirk van Rengs, Piet Steeghs en Bart Houben, was het Piet  die Bart in stelling bracht en deze scoorde zeer beheerst de 1 – 1. Nick van Berlo  stuurde Dré Peeters de diepte in maar zijn inzet ging naast. Oostrum leek vervolgens met zijn tweede uitbraak weer te scoren , maar deze keer ging de inzet rakelings naast. Meterik leek steeds meer zijn draai te vinden en Piet Steeghs scoorde met een verdekt schot de 1 – 2.  Meterik was nog dicht bij de 1 – 3 maar een vrije trap van Piet Steeghs  werd door de uitstekende  doelman uit de kruising geplukt en Dré Peeters schoot na een combinatie met Dirk van Rengs rakelings voorlangs.  Als je zelf de kansen niet benut dan……. De zeer beweeglijke en slim voetballende Jelt Verrijth van Oostrum maakte goed gebruik van de geboden ruimte en scoorde vlak voor rust uit hun derde aanval de 2 – 2!

De tweede helft begon identiek als de eerste:  Meterik in de aanval maar Marvin Hermans scoorde uit de vierde aanval via de lat en de rug  van Luuk Haenen de 3 – 2 .  Meterik scoorde al snel de gelijkmaker maar deze werd vanwege buitenspel afgekeurd. Ook door deze “optaters” liet Meterik zich niet uit zijn evenwicht brengen. Nadat Dirk  van Rengs  na een prima actie naast schoot, bracht hij met een kaats Piet Steeghs in stelling die met een geplaatst schot de 3 – 3 scoorde. Een kwartier voor tijd bekroonde Dirk van Rengs een uitstekende wedstrijd met een fraai doelpunt. De groen-witte waren uitzinnig van vreugde vanwege de 3 – 4 en omdat de ervaren Dirk deze treffer scoorde! Hij krijgt de smaak weer te pakken na dat hij een aantal jaren in het “derd” heeft gespeeld. Meterik bleef beducht voor de gelijkmaker maar hield de gelederen nu wel gesloten. Aanvoerder Dré Peeters bracht in de slotminuut aan alle onzekerheid een einde door de 3-5 binnen te schieten.