Meterik vergeet zelf te scoren en verliest daardoor van SSA S.V. Lottum/GFC’33.

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

13 november 2022 14:30

M.L.A. Bloemen

Sportpark Den Haspel
Ericaplein 50
5971GC
GRUBBENVORST

Op zondag 13 november speelde Meterik in Grubbenvorst  tegen de fusieclub SSA.  De groen-witte wisten uit de vele kansen die ze creëerden niet een keer zelf te scoren.  SSA  beperkte zich tot verdedigen en zocht slechts sporadisch de aanval  en behaalde uiteindelijk een heel gelukkige en onverdiende 2-1 overwinning.

Meterik begon sterk en had binnen 5 minuten op voorsprong kunnen/moeten komen,  maar  Bart Houben,  Piet Steeghs en weer Bart vonden de uitstekende SSA keeper op hun weg. Daarna kreeg SSA iets meer greep op het spel  en zocht via de  counter de aanval. Tweemaal werden zij gevaarlijk via een schot in het zijnet  en een tegendraadse kopbal die voorlangs ging. Meterik leek toch op voorsprong te komen. Rens Aerts werd de diepte in gestuurd maar zijn inzet werd door de keeper gepareerd. Even later kon  Bart Houben een voorzet van Piet Steeghs binnen tikken maar de bal ging op miraculeuze wijze niet in het doel.

Vlak voor rust leek Meterik door het oog van de naald te kruipen toen er een lob over keeper Luuk Haenen nog net voor de lijn werd weggewerkt. Maar de scheidsrechter wees vervolgens naar de stip, vanwege een vermeende overtreding  van Luuk op de SSA aanvaller. Luuk liep bij deze actie een blessure op en moest zich laten vervangen door een veldspeler omdat de reservekeeper  vier maanden op stage is in Nieuw-Zeeland.  Lukas Vorstermans  liet Cas Janssen kansloos, hij schoot de penalty loepzuiver binnen.  Meterik had in de eerste helft de wedstrijd al op slot moeten gooien  maar stond bij de rust dus met 1-0 achter .

Koen van Rens, zoon van keeperstrainer Erik, kreeg de ondankbare taak om de plaats onder de lat in te nemen maar  dat deed hij met overtuiging. Meterik trok het initiatief weer naar zich toe en Piet Steeghs  met een schot op de lat en Dirk van Rengs met een schot op de paal  waren dicht bij de gelijkmaker. Overigens werd voor die laatste bal  uiteindelijk buitenspel gegeven. Piet Steeghs leek nog een keer vanuit kansrijke positie binnen de zestien  uit te kunnen halen maar hij werd al dan niet reglementair van de bal gezet. SSA  counterde  in de tegenaanval naar de 2 – 0. Jesper Pustjens werd vrij gespeeld en deze liet Koen van Rens kansloos.  Meterik kreeg toch nog uitzicht op een positief resultaat  door een eigen doelpunt van Pim Kleeven. Maar  het aanvalsspel was te gehaast, te  geforceerd.  Alleen Dirk van Rengs was nog gevaarlijk met een gericht schot dat rakelings over ging.

Paul Heldens speelt met zijn team  aanvallend en aantrekkelijk voetbal. Het scoringspercentage zal echter omhoog moeten en de duels moeten meer gewonnen worden tegen de sterk verdedigende en fysiek spelende tegenstanders, om in de top van het klassement een rol te blijven spelen.