Kronenberg wint verdient van Meterik.

Kronenberg 1 (zon)

29 januari 2023 14:30

G.H.G. de Bruijn

Sportpark De Heesbergen
Meerweg 71
5976NS
KRONENBERG

Op zondag 29 januari speelde Meterik de uitwedstrijd tegen Kronenberg. Meterik verloor met 2-1 van promovendus Kronenberg dat er als  team stond meer inzet en beleving toonde en een slechte start van de groen-witte in de tweede helft koelbloedig afstrafte.

Meterik begon de wedstrijd veel te afwachtend en daardoor kon Kronenberg het initiatief pakken en een tweetal keren gevaarlijk worden. Gelukkig was Meterik keeper Luuk Haenen bij de les en voorkwam de openingstreffer van de thuisploeg. Na een twintigtal minuten kreeg Meterik steeds meer greep op het spel door veel meer druk op de tegenstander te zetten. Dit resulteerde in diverse kansen voor Giel Vullings, Piet Steeghs en Dirk van Rengs en Bart Houben . Kronenberg beperkte zich tot verdedigen en de uitstekende Kronenberg keeper hield de nul vast .

Meterik speelde in de tweede helft zwak, veel te afwachtend. Met name op het middenveld werd de slag verloren. Voor de winterstop straften Montagnards en RKDEV dat al genadeloos af en deze wedstrijd  overrompelde Kronenberg na de thee de groen-witte . Bas Theeuwen scoorde met een fantastisch schot in de kruising de 1 – 0. Meterik kon niet meer echt een vuist maken, al was Dirk van Rengs met een kopbal die rakelings naast ging nog wel gevaarlijk. Bas Theeuwen van Kronenberg scoorde vervolgens de  2 – 0. Scheidsrechter De Bruijn negeerde daarbij het vlagsignaal van de grensrechter voor buitenspel, hoewel hij niet op één lijn met de buitenspelsituatie stond. Ondanks een aantal late wissels kon Meterik niet meer echt gevaarlijk worden. In de slotminuut scoorde Piet Steeghs pas de 2 – 1. Meterik moet de schuld van deze nederlaag volledig bij zichzelf zoeken. Om weer wedstrijden te gaan winnen, moet iedereen met beleving en inzet spelen. Er samen als team spelen en staan!