Meterik en RKDEV in evenwicht.

DEV-Arcen 1 (zon)

14 mei 2023 14:30

C.C.M. Kezer

Op zondag 14 mei speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat RKDEV. De mannen uit Arcen moesten winnen om de theoretisch kans op de titel in stand te houden. Hun trainer ging in woord en gebaar voor de overwinning, maar zijn team leek al met de gedachten bij de nacompetitie. Het werd uiteindelijk een bloedeloze 0 – 0.

Meterik begon redelijk goed aan de wedstrijd en kreeg in de beginfase de beste kansen, maar een inzet van Cas Janssen ging rakelings langs en een inzet van Dirk van Rengs werd door de keeper gepareerd. RKDEV was fysiek sterker en zette Meterik steeds meer onder druk, maar werd toch niet echt gevaarlijk.

Meterik dat al gehavend aan de aftrap verscheen, moest gedurende de wedstrijd in de as van het team ook nog Cas Janssen en Jordi van Rens wisselen, maar bleef goed tegenstand bieden. RKDEV kreeg na een uur, even te veel ruimte en werd daardoor voor de eerste keer echt gevaarlijk, maar een inzet ging rakelings voorlangs. Meterik leek vervolgens op voorsprong te komen maar een afstandsschot van Coen van Rens werd door een RKDEV speler van de lijn gehaald. Piet Steeghs schoot een vrije trap met een mooie curve op de binnenkant van de paal, maar de bal ging vlak langs de andere paal weer uit de doelmond..

In de slotfase leek RKDEV toch nog de winnende treffer te scoren maar Meterik keeper Luuk Haenen tikte een inzet rakelings naast het doel.