Meterik verliest onnodig van SPV uit Vlierden.

SPV 1 (zon)

3e klasse/4e klasse MPK 4E - LPK 4F

12 juni 2022 14:30

E. Lemmens

Op zondag 12 juni werd in Meterik voor 275 toeschouwers  een  wedstrijd voor de nacompetitie gespeeld  tussen Meterik en SPV.   Het was  een faire wedstrijd waarin Meterik voetballend sterker was  maar  SPV vanuit een gesloten verdediging met lange halen en heel veel inzet in de slotfase de  1 – 2 scoorde. SPV was het gelukkigste team en gaat naar de volgende ronde.

Zoals vaker in het seizoen is gebeurd, begon Meterik goed  aan de wedstrijd en kreeg ook kansjes maar het vizier stond een viertal keren niet op scherp. SPV  hield de gelederen goed gesloten en kwam er pas na een half uur via een counter  gevaarlijk uit. Meterik overleefde vlak voor rust  nog een scrimmage. Vervolgens mocht Sjors van Duurzen geheel vrijstaand bij de eerste paal uit de toegekende de 0 - 1 binnen koppen.

Na de thee ging Meterik op zoek naar de gelijkmaker. Piet Steeghs soleerde door de SPV verdediging, gaf een assist op Jordi van Rens  die loeihard de 1 – 1 binnen schoot. Meterik hield wel een overwicht maar werd slechts sporadisch gevaarlijk. De SPV keeper tikte nog een inzet van Piet Steeghs naast en Jordi van Rens leek nog  in kansrijke positie te komen maar reageerde  helaas niet snel genoeg op een assist.

In de slotfase trok SPV het initiatief nog naar zich toe en schoot Rens van den Berg ietwat gelukkig de 1 – 2 binnen.  Meterik probeerde de gelijkmaker nog te scoren maar SPV hield met enig geluk tot het laatste fluitsignaal de voorsprong vast. De teleurstelling was er  na de wedstrijd bij de groen-witte maar na een aantal glazen gerstenat zegevierde bij team en supporters het goede gevoel over het voorbije seizoen!