Meterik wint  van hekkensluiter Koningslust.

Koningslust 1 (zon)

1 mei 2022 14:30

R.J.B.A. Benders

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST

Op zondag 1 mei won Meterik zeer verdiend met 2-4 in Koningslust. In een alleen in de beginfase gelijk opgaande wedstrijd was Meterik de bovenliggende partij.

Terwijl Meterik via combinatie voetbal in de aanval ging, en meteen een goede kans onbenut liet,  zocht Koningslust via de snelle rechterspits de diepte en werd daarmee een tweetal keren gevaarlijk, De Meterik verdedigers gaven elkaar te weinig rugdekking, maar  keeper Luuk Haenen was attent, keerde een inzet en keek er een over de lat!  Vervolgens trok Meterik het initiatief naar zich toe en  scoorde Gijs van Rengs voor de groen-witte op magnifieke wijze de 0 – 1. Hij werd op links vrij gespeeld door Cas Janssen en krulde de bal diagonaal in de rechter bovenhoek. Even later speelde Coen van Rens zich vrij en verraste de keeper met een gericht schot in de linker hoek en scoorde de     0 – 2.  Vervolgens schoot Piet Steeghs rakelings naast en  tikte de Koningslust keeper  een door Piet  genomen vrije trap uit de kruising. Giel Vullings schoot in kansrijke positie te gehaast naast en een schot van Nick van Berlo werd door de keeper gekeerd.

Na de thee scoorde Piet Steeghs na een heerlijke solo de 0 – 3 en leek de wedstrijd beslist. Onze  concentratie  werd echter minder en daardoor kreeg Koningslust de ruimte om te scoren, gaven  Nick van Berlo en Coen van Rens na de wedstrijd aan. Maar na hun 1- 3 hadden wij weer ons antwoord klaar.  Cas Janssen scoorde via een klutsbal de 1 – 4. Direct erna mocht Koningslust   de 2 – 4  eindstand op het scorebord zetten. Meterik gaf verder niets meer weg en spaarde zijn krachten voor de “topper” van a.s. zondag tegen Kessel.