Meterik maakt tegen RKMSV in de tweede helft het verschil.

RKMSV 1 (zon)

24 april 2022 14:30

N.S. Slavenburg

Op zondag 24 april won Meterik zijn thuiswedstrijd met 3-0 tegen RKMSV uit Meijel. In de eerste helft was het een gelijkgaande wedstrijd maar na de rust was het veelal eenrichtingsverkeer. Meterik behaalde  een zeer verdiende overwinning.

Meterik probeerde vanaf de aftrap RKMSV voetballend  onder druk te zetten. Bart Houben en Piet Steeghs kwamen in kansrijke positie binnen de zestien maar werden volgens de scheidsrechter reglementair van de bal gezet. De groen-witte hadden daar enige twijfels  over!  RKMSV zocht met de lange haal via hun trapvaste keeper de aanval en  dat leverde bijna de openingstreffer op. De door de wind gedragen bal bereikte de spits  maar Meterik keeper Luuk Haenen tikte zijn inzet uit de hoek.

Na de thee werd Meterik steeds sterker en  we gingen voor de overwinning, zo gaven de uitblinkende routiniers Gijs Van Rengs en Huub Kleuskens na de wedstrijd aan. Ondanks het gemis van een viertal spelers door blessures, bleven we voetballend de aanval zoeken. We stonden er weer als team en daarvoor worden we beloond. Trainer Paul Heldens wisselde na een uur en forceerde daarmee de beslissing. Giel Vullings bracht nieuw elan en was  ongrijpbaar voor zijn tegenstanders. Hij reageerde attent op een naar het leek te diepe bal maar gaf vanaf de achterlijn een assist op Piet Steeghs die fraai de 1 – 0 binnen schoot.  Gijs van Rengs mikte  even later  een vrije trap op de voet van Jordi van Rens en deze schoot de 2 – 0 binnen. Even liet Meterik de teugels wat vieren maar keeper Luuk Haenen hield  met een prima redding de nul voor zijn team vast. Rick Hesen zette de kers op de taart. Met een wonderschone actie scoorde hij de 3 – 0. Voor de groen-witte gloort nog een mooi slot van deze competitie!