Meterik behaalt zwaar bevochten overwinning op Kessel.

Vv Kessel 1 (zon)

8 mei 2022 14:30

J.G.J.M. van Haren

Op zondag 8 mei won Meterik de thuiswedstrijd tegen Kessel met 3 – 1. Meterik had zijn vizier op scherp staan en hield met het nodige geluk de gevaarlijke Kessel voorhoede in bedwang.

In de eerste helft was Kessel sterker en creëerde de meeste  kansen.  Maar gelukkig voor de groen-witte stond hun vizier niet op scherp of was keeper Luuk Haenen de “grote” sta in de weg! Meterik liet zich met name in de beginfase fysiek aftroeven en had nog te weinig rust in zijn spel. Maar ze kropen uit hun schulp en werden sporadisch gevaarlijk met prima combinatie voetbal. Piet Steeghs scoorde na een klein half uur zeer beheerst de 1 – 0. Kessel bleef gevaarlijk en de gelijkmaker leek een kwestie van tijd te zijn, maar een perfecte voorzet van Willem Kruik werd  jammerlijk naast gekopt . Vervolgens zette Giel Vullings het wedstrijdbeeld helemaal op de kop door attent te reageren op een dieptepas van Piet Steeghs en  bekroonde zijn prima spel met de 2 – 0.  Kessel kreeg nog twee goede kansen  maar onder aanvoering van Luuk Haenen bleef de nul staan.

Na de thee nam Meterik het initiatief,  joeg de bal af en liet Kessel veel minder in zijn spel komen. Piet Steeghs  beloonde zijn team voor deze dadendrang met de 3 – 0. Hij verzilverde heel beheerst een prachtige pass van Gijs van Rengs. We zijn met het “mes tussen de tanden” aan de wedstrijd begonnen,  elkaar in daad en woord  gestuurd en daardoor de 3 punten in Meterik gehouden zo gaven Leon Cuppen en Luuk Haenen na de wedstrijd aan. Giel Jacobs van Kessel mocht in de slotfase nog de zeer verdiende 3 – 1 scoren maar verder gaven de groen-witte niets meer weg. De groen witte  groeien in hun spel en haken steeds meer  aan bij de vorm van voor de winterstop. Ze verdienen daarmee een extra groot compliment omdat ze ook nog eens een viertal basisspelers missen door blessures. Hopelijk kan trainer Paul Heldens zijn team weer fit krijgen voor de wedstrijd van a.s. donderdag tegen Bevo de medekoploper in de 3 periode……