Meterik wint verdiend van  TSC`04

TSC '04 1 (zon)

24 maart 2022 20:00

Op donderdag 24 maart speelden Meterik en TSC een tot de laatste minuut spannende wedstrijd in Meterik. Scheidsrechter Thijssen floot een goede wedstrijd maar moest daarvoor een zevental gele kaarten en 1 rode kaart trekken om e.e.a in goede banen te leiden!  TSC won het kaartenfestival met 3-5. Meterik won de wedstrijd met 3-1!.

In de eerste helft was Meterik meer aan de bal en Bjorn Cuppen scoorde na een fraaie aanval  in de 20e minuut de 1 - 0 voor Meterik. TSC werd een keer gevaarlijk via een counter maar keeper Luuk Haenen hield de nul vast. Vlak voor rust kreeg TSC een vrij trap op wel 30 m1 van de goal. De Meterik muur moest van scheidsrechter Thijssen op 11,15 meter afstand……  Lyandro Gumbs maakte dankbaar gebruik van de geboden ruimte en schoot de 1-1 loeihard en zuiver langs de muur en de paal binnen.

Na de thee leek Rick Hesen de groen-witte al weer snel op voorsprong te schieten, maar zijn inzet in de korte hoek werd door de TSC keeper corner getikt. Vervolgens kopte Bjorn Cuppen de corner rakelings naast. TSC bleef op de counter loeren, maar de Meterik verdediging onder aanvoering van Huub Kleuskens  gaf geen krimp. In de slotfase kreeg Meterik loon naar werken. Rens Aerts bekroonde een prima invalbeurt met 2 pijlsnelle assists waaruit Bart Houben de 2 – 1 en Giel Vullings de 3 – 1 scoorden. Man van de wedstrijd Bjorn Cuppen ging 90 minuten voorop in de strijd en beschreef na de wedstrijd  samen met Giel Vullings het gevoel van Meterik; we stonden er vandaag weer als team en hebben door keihard te werken een verdiende overwinning behaald, de eerste na de winterstop!