Meterik behaalt pas in slotfase gelijkspel tegen SVEB

SVEB 1

15 mei 2022 14:30

S.T.P. van Doren

Sportpark 't Venneke
Beerendonckerweg 1 C
5871CM
BROEKHUIZENVORST
tel. 077-4632055

Op zondag 15 mei speelde Meterik in de uitwedstrijd tegen SVEB 1-1. SVEB kon een overwinning goed gebruiken om nacompetitie voor degradatie te voorkomen en Meterik moest winnen om aan kop te blijven in de derde periode van de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse. Meterik begon goed aan de wedstrijd en kreeg een aantal kansjes, maar het was SVEB dat na een half uur goed gebruik maakte van de geboden ruimte en Steff Hermans scoorde  van afstand de 1–0. SVEB hield de gelederen gesloten en Meterik werd pas gevaarlijker  toen, voormalig topscoorder , Dirk van Rengs inviel. Dirk bekroonde de eenmalige (?)  invalbeurt met de 1 -1. Hij kopte in de slotfase een voorzet van Giel Vullings vanaf de achterlijn  fraai in de lange hoek. SVEB leek toch nog de gewenste overwinning te pakken maar Meterik keeper Luuk Haenen tikte een vrije trap van Maik Vermazeren uit de hoek.