Op zondag 27 maart speelden Reuver en Meterik een spanningsloze wedstrijd in Reuver.

Reuver 1 (zon)

27 maart 2022 14:30

D. Clijsen

Sportpark Dijckerhof
Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Het waren de beide doelmannen die met name in de eerste helft  het verschil maakten. Waar Luuk Haenen diverse prima reddingen verrichtte, , daar maakte de Reuver keeper geen sterke indruk. Uiteindelijk won Meterik zeer verdiend met 1-4.

In de eerste helft golfde het spel continue op en neer en kregen beide teams kansen om te scoren.  Reuver had zijn vizier niet op scherp staan of vond  Luukk Haenen op zijn  weg. Aanvallend was Piet Steeghs  zeer belangrijk en betrokken bij alle vier de doelpunten. Na een kwartier schoot Leon Cuppen op de paal, Piet  reageerde alert en schoot de 0 -1 binnen. Uit een indraaiende corner van Piet scoorde  Jordi van Rens even later de 0 – 2. Vlak voor rust soleerde Piet door de Reuver verdediging, gaf  een prima pass op  Bjorn Cuppen en deze schoot, na de mooiste aanval van deze middag, beheerst de 0 – 3 in de lange hoek.

Na de thee speelde Meterik veel op balbezit om  zo krachten te sparen voor de komende wedstrijden. Reuver bleef voor een beter resultaat knokken en kreeg na een uur loon naar werken en Erkan Yazici scoorde de 1 – 3. Verder gaf Meterik weinig meer weg en was zelf nog 2 keer gevaarlijk bij een afstandsschot van Rens Aerts. Beide keren stond de keeper wel op de goede plek! Piet Steeghs scoorde in de slotminuut na een prima aanval  toch nog de 1 – 4.