Op zondag 3 april verloor Meterik de thuiswedstrijd tegen een overtuigend  Neerkant met  0-2.

Neerkandia 1 (zon)

3 april 2022 14:30

V. v.d. Cruijsen

Door het gelijke spel van Hegelsom, de nederlaag van Kessel en op basis van hun vertoonde spel  zijn zij DE  kampioenskandidaat.  Neerkant was de bovenliggende partij en zette met prima verzorgt voetbal de thuisploeg constant onder druk . Meterik kon zich maar moeilijk onder de druk uitvoetballen. Na een half uur beloonde Marijn van Heugten zijn team met de dik verdiende 0 – 1. Na de thee leek Neerkant al snel weer te scoren maar met wat kunst en vliegwerk voorkwam Meterik een grotere achterstand en mocht blijven hopen op de gelijkmaker. Meterik kreeg zowaar nog een drietal “kansjes” maar de finesse en slimheid ontbrak om te scoren. In de laatste minuut liet Neerkant zien hoe het wel moet;  Marijn van Heugten schoot de  alles beslissende 0-2 binnen.