Meterik doet wat het moet doen en wint van Grashoek

S.V. Grashoek 1 (zon)

22 mei 2022 14:30

L.G.A. Bos

Op zondag  22 mei won Meterik  zijn thuiswedstrijd tegen Grashoek met 2-1. Door deze overwinning blijven de groen-witte in de race voor de nacompetitie  voor promotie naar de derde klasse.

Meterik begon  goed aan de wedstrijd en kwam na  een paar minuten al op een 1 – 0 voorsprong. Cas Janssen kopte een assist van Bart Houben binnen.  Er kwamen meer kansen maar het vizier stond niet op scherp.   Grashoek kreeg na een half uur te veel ruimte en Job Janssen scoorde uit het niets  de  onverdiende 1 – 1.  Meterik had in het begin van de tweede helft problemen met het lange halen voetbal van Grashoek. Het was daardoor  een rommelige wedstrijd  met weinig hoogstaand voetbal. Door enkele wissels  kreeg Meterik weer greep op de wedstrijd. Uiteindelijk scoorde Piet Steeghs  in de 75e minuut na een solo de bevrijdende 2- 1 voor Meterik.

We waren in het eerste halfuur en de slotfase de bovenliggende partij maar vergaten onszelf met meer doelpunten te belonen. Hierdoor brachten we ons zelf  in de problemen en bleef het tot het laatste fluitsignaal spannend.  Maar uiteindelijk telt in deze fase alleen het resultaat en lonkt het nacompetitie toetje, zo gaven Aswin Dierx en Rick van Rengs na de wedstrijd aan. Nog twee finales  te gaan!