METERIK BEHAALT NACOMPETITIE VIA WINST OP TSC.

TSC '04 1 (zon)

29 mei 2022 14:30

B. Witsiers

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 6
5932AH
TEGELEN

Op zondag 29 mei won Meterik na een matige eerste helft de uitwedstrijd tegen TSC met 1 – 3. Door de nederlaag  van concurrent Neerkant  tegen Grashoek, behaalden  de groen-witte nog onverwacht de derde periode.

Meterik speelde in de eerste helft  slordig, leed veel balverlies en maakte geen gebruik van zijn sterkte om met combinatievoetbal de ruimte via de vleugels te benutten. Piet Steeghs en Giel Vullings kregen nog wel kansjes maar schoten veel te gehaast over. TSC kreeg na twintig minuten alle ruimte om te combineren en de ervaren Moreno Timp schoot zijn team op een 1 – 0  voorsprong. TSC kreeg zelfs de kans om de 2 – 0  te scoren maar een inzet ging hoog over. Vlak voor rust gaf de  scheidsrechter rood aan een TSC speler na een overtreding op een doorgebroken speler.

Na de thee trok Meterik het initiatief naar zich toe. Gijs van Rengs soleerde  langs de zijlijn, gaf een afgemeten diepte pass op Piet Steeghs en deze scoorde beheerst de 1 – 1. Meterik veroverde vanaf de aftrap weer de bal en bracht Nick van Berlo in stelling, Hij maakte goed gebruik  van de geboden ruimte en speelde Giel Vullings binnen de zestien aan. Giel frommelde zich langs twee verdedigers en zette de groen-witte op 1 – 2. TSC  bleef  met een man minder wel de aanval zoeken, maar werd maar een keer echt gevaarlijk. De spits schoot jammerlijk over. De wedstrijd zelf moeten we maar snel vergeten zo gaven Nick van Berlo en Dré Peeters na de wedstrijd aan. De overwinning telt,  we zijn trots dat we de derde periode hebben gewonnen en we verheugen ons op de nacompetitie! Nick van Berlo bekroonde een goede wedstrijd nog met de assist op Bart Houben die de alles beslissende 1 – 3 op het scorebord schoot.