Meterik een maatje te klein voor koploper Kessel

Vv Kessel 1 (zon)

13 maart 2022 14:30

V. v.d. Cruijsen

Sportpark De Rode Egge
Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

Op zondag 14 maart speelden Kessel en Meterik in Kessel, onder het genot van een heerlijke lentezon, een matige wedstrijd. Voor Meterik was dit de eerste competitie wedstrijd sinds november en was zoekende naar zijn  vorm. Voor Kessel was dit al de derde wedstrijd. Zij speelden met veel beleving, overtuiging en wonnen  zeer verdiend met 2-1.

Voordat de  groen-witte besefte dat de wedstrijd was begonnen maakte Willem Kruik dankbaar gebruik van hun afwachtende houding, omspeelde diverse spelers en  schoot vanaf de achterlijn fraai de 1-0 in de lange hoek…… Vervolgens mocht Meterik van geluk spreken dat keeper Luuk Haenen een tweetal keren attent  ingreep en een bijna zekere 2-0 voorkwam. Meterik leek zich  na een half uur te herstellen en werd meteen gevaarlijk via een prima aanval. Piet Steeghs werd de diepte in gestuurd en scoorde beheerst de 1-1. Maar de scheidsrechter honoreerde het late vlagsignaal van de grensrechter en keurde de goal af vanwege buitenspel. Willem Kruik slalomde vervolgens weer door de Meterik verdediging maar Luuk Haenen was weer de reddende engel. Meterik kreeg in kansrijke positie een tweetal vrije trappen die echter niets opleverden. Na een verkeerde terugspeelbal kon  Kessel nog scoren maar de inzet schampte slechts de bovenkant lat.

Na de thee besliste Kessel de wedstrijd bij de eerste de beste aanval. Uit een corner kopte een Meterik verdediger tegen een tegenstander en via zijn rug rolde de bal over de doellijn. De groen-witte konden geen echte vuist meer maken. Ze konden gedurende de hele wedstrijd niet hun eigen spel spelen, en  hanteerden veelal de lange bal. Kessel voetbalde vanuit een gesloten verdediging en loerde op de counter. In de slotfase maakte Bart Houben nog wel de 2-1 maar er was te weinig tijd om nog een gelijkspel uit het vuur te slepen.