Meterik wint pas in slotfase van GFC

GFC'33 1 (zon)

18 april 2022 14:30

W.H. Mulder

Sportpark Den Haspel
Ericaplein 50
5971GC
GRUBBENVORST

Op maandag  18 april won Meterik in Grubbenvorst met 1 – 2  van GFC.  Dit was de laatste wedstrijd tegen GFC en daardoor een historische overwinning. Dit  vanwege het feit dat GFC vanaf het volgend seizoen fuseert met Lottum.

Meterik begon goed aan de wedstrijd, had een groot veldoverwicht en  creëerde in de beginfase een aantal kansen, mede door zwak ingrijpen van de GFC verdediging. Jordi van Rens leek met een afstandsschot te scoren maar de GFC keeper tikte zijn inzet uit de hoek. Meterik gaf na een half uur het initiatief uit handen. GFC  beperkte zich vooral tot verdedigen en gokte op de counter via hun snelle spitsen Thei en Willem Breukers. Vlak voor rust maakte Thei dankbaar gebruik van twijfelend verdedigen bij  de groen-witte en zette GFC geheel onverdiend op 1 – 0.  Een paar minuten later leek GFC weer te scoren maar keeper Luuk Haenen  voorkwam op miraculeuze wijze de 2 – 0.

Na de thee was Meterik nog niet meteen bij de les, maar GFC verzuimde een vrije kans te verzilveren. Vanaf dat moment trok Meterik steeds meer het initiatief naar zich toe en gaf achterin niets meer weg. Aanvallend kwam er  weer meer dreiging. Na een uur gaf Jordi van Rens een prima breedte pas op Rick Hesen en deze maakte dankbaar gebruik van de geboden ruimte en scoorde beheerst de zeer verdiende 1 – 1. Rick had de smaak te pakken en bracht met zijn zwakke linker ook de beslissende 1 – 2 op het scorebord. Rick en Bram Litjens gaven na de wedstrijd aan dat Meterik op basis van het vertoonde veldspel de verdiende winnaar was. Matchwinnaar Rick was trots op zijn doelpunten maar nog trotser op zijn assist op de goed ingevallen Giel Vullings die beheerst scoorde maar dit doelpunt werd helaas vanwege buitenspel afgekeurd.