Meterik wint van kampioen Hegelsom en begint met goed gevoel aan de nacompetitie.

Hegelsom 1 (zon)

6 juni 2022 14:30

H.M.H. Heuts

Op maandag 6 juni won Meterik  zijn thuiswedstrijd met 2 – 1 van Hegelsom. De vele toeschouwers hebben genoten van  een spannende,  sfeervolle en sportieve derby.

Meterik startte prima en al na 8 minuten scoorde  Bart Houben met een prachtige vrije trap in   de kruising de 1 – 0. Vervolgens gaf Meterik te veel ruimte aan de tegenstander en kreeg Hegelsom daardoor een aantal kansen. Maar Meterik keeper Luuk Haenen voorkwam bij een scrimmage  op miraculeuze wijze de gelijkmaker.  In de slotfase  van de eerste helft trok Meterik het initiatief naar zich toe en zette  met goed combinatievoetbal de tegenstander onder druk.

Na de thee lieten de groen-witte zich afbluffen en ditmaal maakte Hegelsom wel goed gebruik van de geboden ruimte. Danny Bongers scoorde al na een paar minuten de 1 - 1. Meterik keeper Luuk Haenen was vervolgens de “grote” sta in de weg en voorkwam voor zijn team nog meer tegentreffers. Door de vele wissels en de stevige wind werd het spelbeeld steeds rommeliger. Na een uur kreeg Meterik toch weer meer greep op de wedstrijd en het was Piet Steeghs die na een prima assist van Dré Peeters heel beheerst vanaf de zestien de 2 – 1 binnen schoot. Hegelsom schoot in de slotfase nog een keer op de bovenkant lat. De groen-witte  hielden  de gelederen verder goed gesloten. Het zoet van deze overwinning  na een nu al geslaagd seizoen smaakt extra goed; wij zijn klaar voor de nacompetitie zo gaf trainer Paul Heldens na de  wedstrijd aan.