Meterik wint op wilskracht van BEVO

BEVO 1 (zon)

12 mei 2022 19:15

A.F.M.M. Linders

Op donderdag 12 mei behaalde  Meterik  thuis tegen BEVO een zwaar bevochten 2 – 1 overwinning. Meterik ging furieus van start en na een prachtige aanval via Bart Houben en Piet Steeghs tikte Rick Hesen bij de eerste paal de 1 – 0 binnen.  Op bijna identieke wijze leek Rick ook de 2 – 0 te scoren maar ditmaal ging zijn inzet net naast. BEVO vocht zich fysiek en verbaal terug in de wedstrijd en kreeg  een tweetal kansen, maar Meterik hield met wat kunst en vliegwerk de nul vast.

Na een half uur  kreeg Meterik een vrije trap aan de achterlijn. Nick van Berlo schoot deze laag  voor,  Bjorn Cuppen reageerde attent en tikte de 2 – 0 binnen.

Meterik leek na de thee  de beslissing te forceren.  Maar Bart Houben  raakte een kansrijke assist van Rick Hesen niet goed  en een voorzet van Piet Steeghs na een prachtige solo, kopte hij over. Vervolgens ging Meterik steeds meer mee in het vechtvoetbal van BEVO en beperkte zich tot verdedigen. Stan Spee kreeg nog wel alle ruimte om de 2 – 1 voor BEVO te scoren maar verder hielden de Groen-witte de gelederen gesloten.

We willen de derde periode pakken en daarvoor blijven we tot het laatste fluitsignaal knokken. Die wil is er binnen de lijnen en ook op de bank, maar de vele dubbele programma’s na de winterstop beginnen hun tol te eisen  zo  gaven Cas Janssen en Tom Smits na de wedstrijd aan.