Meterik wint verdiend van SV United.

SV United (zon)

Groep 2 27.

6 september 2020 14:30

Onbekend

Meterik behaalde  in de eerste bekerwedstrijd een “magere” 3-1 overwinning op VVV03 en SV United een “magere” 1-1 tegen Stormvogels. Op zondag 6 september speelden Meterik en SV United  op sportpark de Vonckel een pittige wedstrijd, die door de groen-witte verdiend met 4-0 werd gewonnen. Door de 4-0 overwinning van Stormvogels op VVV03 heeft Meterik a.s. zondag, tegen de mannen uit Siebengewald, aan een gelijkspel voldoende  om de volgende bekerronde te bereiken. Trainer Paul Heldens was zeer tevreden over het vertoonde spel tot nu toe en gaf aan om dan niet voor een magere 0-0 te gaan maar voor minimaal een spectaculaire 3-3!

Meterik startte sterk en zette United op elke positie onder druk en combineerde er lustig op los! Bart Houben beloonde zichzelf en zijn team al na een paar minuten met de  fraaie 1-0 die hij van buiten de zestien loeihard onder de lat binnenschoot.  Vervolgens troefde Rick Hesen met een fraaie lob  zijn tegenstander in de zestien af en schoot de 2-0 in de korte hoek binnen. United was wakker geschut en ging fanatiek in de aanval. Meterik moest, ging  steeds meer achteruit voetballen en leed vaak  balverlies door de lange bal te spelen of te moeilijke oplossingen  te zoeken. United kreeg een aantal kansjes maar hun vizier stond deze middag niet op scherp en kwam de bal toch binnen de palen dan was keper Luuk Haenen het slot op de deur.

In de rust kreeg Paul Heldens zijn team weer bij de les. Meterik nam het heft weer in handen en bepaalde in de tweede helft grotendeels het spelbeeld. United dat zonder kampioen te worden gepromoveerd is naar de derde klasse, kreeg geen kans om zijn spel te spelen, raakte steeds meer geïrriteerd  en haalde zelf het laatste beetje  spanning uit de wedstrijd door met twee eigen goals de 4-0 eindstand op het scorebord te zetten.

Bij de groen-witte waren Bram Litjens en Ruud van den Homberg  mannen van de wedstrijd, door hun tomeloze inzet, drive en hun motto geen woorden maar daden! Overigens verdient het hele team, de hele selectie   een compliment zoals  ze samen met de nieuwe trainer Paul Heldens aan de slag zijn gegaan! Dit is mooi om te zien, maar in de competitie zal pas blijken waar we  echt staan.