Meterik wint in slechte derby van America

America 1

4e klasse G

26 januari 2020 14:30

Onbekend

Op zondag 26 januari speelden Meterik en America op sportpark de Vonckel een slechte wedstrijd. Alles wat een wedstrijd leuk kan maken ontbrak deze “lentedag” bij beide teams. Meterik vergat één ding niet te doen en dat was het scoren van doelpunten en won uiteindelijk met 2-0.

Scheidsrechter Arno van Uden vestigde in de eerste helft nog de meeste aandacht op zich. Mogelijk verwachte hij “vuurwerk” in deze derby en floot hij daarom heel snel. Bij het beperkt aantal duels dat werd aangegaan gaf hij diverse keren een vrije trap, die vraagtekens opriep bij spelers en toeschouwers, overigens zonder daarbij één van de teams te benadelen.

America had het Meterik deze middag misschien nog lastig kunnen maken, maar zij leken niet te beseften dat er tegen een zwak opererend Meterik kansen lagen om de drie punten mee naar huis te nemen en daardoor wat verder afstand te nemen van een directe degradatieplaats. Na een half uur waren ze voor het eerst echt gevaarlijk maar een prima inzet ging voorlangs. Meterik werd pas op slag van rust gevaarlijk met een schot van aanvoerder Teun Jakobs dat rakelings langs ging.

Na de thee was het meteen raak voor de groen-witte. Bij de eerste de beste flitsende aanval kon de America keeper een inzet nog keren, maar Tom Verbong kopte uit de terugspringende bal beheerst de 1 – 0 binnen. De 150 toeschouwers hoopten vanaf dat moment op meer activiteit binnen de lijnen. Maar America maakte het Meterik niet moeilijk en dwong niets af. Meterik volhardde in zwak spel maar besliste 10 minuten voor tijd de wedstrijd. Dré Peeters schoot resoluut de 2 - 0 binnen. Vervolgens kreeg America nog wel een paar kansjes maar Meterik keeper Luuk Haenen keepte attent en hield zijn doel schoon! Opmerking van een van de spelers na de wedstrijd “een slechte wedstrijd winnen is ook een kwaliteit”!