Meterik behaalt verdiende overwinning op BVV

BVV'27 1

4e klasse G

3 november 2019 14:30

Onbekend

BVV en Meterik speelden op zondag 3 november in Blitterswijck een met name in de eerste helft gelijk opgaande wedstrijd.

Meterik won uiteindelijk verdiend maar wel geflatteerd met 1 – 5.

Daar Meterik deze competitie nog slechts 2 gelijke spelen behaalde en in de voorgaande 3 wedstrijden niet wist te scoren en verloor, “moest” tegen mede laagvlieger BVV de eerste zege behaald worden! De groen-witte zochten vanaf de aftrap de aanval en Teun Jakobs kon al snel de score openen. BVV leek al snel de gelijkmaker te scoren maar een vrije kopkans ging rakelings naast en keeper Luuk Haenen keerde een inzet. Meterik trok het initiatief naar zich toe en zette BVV onder druk. Teun Jakobs kwam vrij voor de keeper maar deze kon redding brengen. Vervolgens werden Brent La Crois en Tom Verbong in de zestien onderuit gehaald maar de  scheidsrechter zag er geen penalty in. Drie keer is scheepsrecht zei supporter Hans Cuppen en inderdaad, Brent  werd weer onderuit gehaald en nu ging de bal wel op de stip. Brent schoot zelf de 0 – 2 op het scorebord. BVV gaf fysiek steeds meer gas, kreeg kansen en Willem Karman scoorde de verdiende 1 – 2. Maar Meterik knokte zich onder de druk uit en Rens Aerts leek vlak voor de rust de voorsprong te vergroten maar hij miste nog de koelbloedigheid om twee gave voorzetten van Tom Verbong en Teun Jakobs binnen te schieten.

De tweede helft was Meterik sterker dan BVV en Teun Jakobs kwam weer vrij in de zestien kapte de keeper uit en schoot beheerst de 1 – 3 binnen. De grensrechter vlagde voor buitenspel maar de  scheidsrechter gaf zijn fiat aan de goal. Meterik leek de wedstrijd onder controle te hebben en gaf BVV geen ruimte voor het goede combinatie voetbal van de eerste helft. Maar BVV werd gevaarlijk met kopbal die rakelings overging en even later lag de bal op de stip na een overtreding binnen de zestien. De spanning leek in de wedstrijd terug te komen. Maar Meterik keeper Luuk Haenen keerde de penalty van de BVV aanvoerder. Vervolgens werd er nog maar weinig gevoetbald. BVV ging steeds meer de verbale strijd aan met de  scheidsrechter vanwege in hun ogen discutabele beslissingen. Meterik liet zich daar niet in mee slepen. Rens Aerts en Gijs van Rengs beloonde zichzelf en hun team met het goede spel door de 1 – 4 en de 1 – 5 nog binnen te schieten.