Meterik te sterk voor Stormvogels

4e klasse G

1 december 2019 14:30

Onbekend

Stormvogels en Meterik gingen op zondag 30 november beide voor de 3 punten. De groen-witte van trainer Jan van Ooijen beslisten in het koude Siebengewald pas in de slotfase deze spannende wedstrijd en wonnen zeer verdiend met 3 - 5.

Meterik begon net als de voorgaande wedstrijden heel sterk en Piet Steeghs schoot na 5 minuten al de 0-1 op het scorebord! Jammer dat Mike Nabuurs een paar minuten later al weer de gelijkmaker mocht scoren na een fout in de Meterik verdediging. Vervolgens was Stormvogels met name fysiek iets sterker maar Meterik behield goed de rust en gaf maar weinig kansen weg. Na een half uur kopte Teun Jakobs een prima voorzet terug op Brent La Crois en deze schoot vanuit de draai fraai de 1-2 binnen. Weer gaf Meterik de voorsprong te gemakkelijk weg door onnodig balverlies op het middenveld en teveel spelers voor de bal. Gijs Cremers kon uit de counter gemakkelijk de 2-2 binnen schieten.

Na de heerlijk warme thee zowel voor de spelers als de toeschouwers, was Meterik sterker en gevaarlijker. Waar het team zich tegen GFC, SV United en Oostrum niet met goals/punten beloonde voor zijn goede spel en tomeloze inzet, deden ze dat deze koude middag in de tweede helft met hartverwarmend spel! Brent La Crois werd vlak na rust binnen de zestien onderuit gehaald en schoot zelf zeer beheerst de toegekende penalty binnen. Meterik bleef veel gevaarlijker met zeer beweeglijk aanvalsspel, maar Dré Peeters en Brent misten de scherpte om de voorsprong uit te bouwen. Dré was meermaals ongrijpbaar voor de oranje mannen en gaf na een uur een fraaie assist op Rens Aerts. Deze zag eerst zijn kopbal gekeerd door de keeper, maar vervolgens schoot hij de terug springende bal resoluut binnen. Meterik hield het initiatief maar Teun Jakobs en Rick Hesen verzuimden om de 2-5 binnen te schieten. In de slotminuten kreeg Stormvogels zijn enige kans en Gijs Cremers schoot de 3-4 binnen. Toch nog even bibberen voor de groen-witte? Nee hoor Rick Hesen bekroonde zijn goede invalbeurt met een prima assist op Rens Aerts en deze schoot de 3-5 fraai in de lange hoek. Meterik verdient en krijgt steeds vaker de complimenten van supporters en tegenstanders voor zijn goede spel. Fijn dat het deze middag ook beloond werd met 3 punten!