RKDEV EN METERIK STRIJDEND NAAR GELIJK SPEL

29 september 2019 14:30

A.J.M. (Ton) Schnitzler

Onbekend

Op zondag 29 september speelden RKDEV en Meterik in Arcen 1-1 gelijk. Beide teams gingen met name in de tweede helft volop de strijd aan. Meterik maakte nadat in de slotfase een van hun spelers een rode kaart kreeg, nog de beste kans op de overwinning. Maar een al dan niet terechte penalty, door Brent La Crois genomen, werd door de Arcense keeper gekeerd.

Meterik begon net als vorige week sterk aan de wedstrijd. Bart Houben werd binnen de zestien gevloerd maar de scheids zag er geen overtreding in. Even later kon Brent La Crois gemakkelijk de 0-1 scoren na een fout van de RKDEV verdediging. Meterik gaf steeds meer het initiatief uit handen zonder echte kansen weg te geven. Maar na een half uur kreeg Edvin Besic alle ruimte en kon gemakkelijk de 1-1 scoren.
Na de thee knokte de geelgroene zich steeds meer in de wedstrijd en schoten op de paal en rakelings voorlangs. Meterik vocht terug en leek via Rens Arts op voorsprong te komen maar de Arcense keper bracht fraai redding. Het werd steeds rommeliger mede door warrig optreden van de scheidsrechter. Keerpunt in de wedstrijd leek de rode kaart van Dré Peeters te worden maar Meterik bleef gelijkwaardig en kreeg een unieke kans op de overwinning maar een toegekende penalty werd gemist. Desondanks verdient Meterik een groot compliment voor de enorme inzet en teamgeest die het team uitstraalde.