Meterik troeft EWC af

4e klasse G

8 december 2019 14:00

Onbekend

Op zondag  8 december speelden Meterik en EWC op sportpark de Vonckel een sportieve wedstrijd. Meterik was  sterker, creëerde verreweg de meeste kansen en won zeer verdiend met 5-1. Trainer Peter van Osch van EWC die na 6 jaar afscheid neemt van de groen-witte, gaf na de wedstrijd aan dat zijn team er nog genadig vanaf was gekomen!

Vanaf de aftrap heerste Meterik en kreeg diverse kansen maar pas na 20 minuten viel de 1-0 uit een corner van Piet Steeghs die rechtstreeks in de goal verdween. EWC leek wakker geschud en werd na een half uur gevaarlijk. Koen Stevens trapte een vrije trap op de rand van de 16 over de goal. Maar even later schoot hij toch de 1-1 binnen, toen hij zijn fysiek slim gebruikte en simpel binnen schoot. Meterik leek voor rust weer op voorsprong te komen maar Rens Aerts schoot vanuit vrije positie voorlangs en Bart Houben schoot na een fraaie individuele actie rakelings naast.

Na een uur kwam Meterik op een geruststellende voorsprong. Brent La Crois stuurde Rens Aerts de diepte in en ditmaal plofte de 2-1 langs de keeper wel  in de lange hoek. Even later waren de rollen omgedraaid. Piet Steeghs gaf een fraaie voorzet op Rens, die zijn tegenstander uitkapte en terug  plaatste op Brent die de 3-1 binnen schoot. EWC beet nog even van zich af  maar keeper Luuk Haenen haalde met een katachtige reflex een inzet uit de hoek. Dré  Peeters besliste de wedstrijd door na een fraaie aanval de 4-1 snoeihard binnen te schieten. Spelertrainer Mimoun Akron van EWC kon niet zijn stempel op deze wedstrijd drukken, hij werd door Huub Kleuskens vakkundig uit de wedstrijd gespeeld. In de slotfase maakte Brent La Crois gretig gebruik van de geboden ruimte en scoorde nog de 5-1.