Meterik behaalt  in slotminuut zeer verdiende overwinning op SVEB

SVEB 1

25 september 2022 14:30

J.J. Peeters

Op zondag 25 september won Meterik de thuiswedstrijd tegen SVEB met 1-0.

Voor aanvang van de wedstrijd werd ter nagedachtenis van de afgelopen zaterdag overleden  Joep van den Bekerom,  één minuut stilte gehouden. Joep was  als keeper en in vele vrijwilligers functies vele jaren actief voor  RKSV Meterik. Tevens was hij  fanatiek toeschouwer  bij de wedstrijden van het eerste  en de lagere elftallen.

Meterik zocht vanaf de aftrap de aanval tegen een stug verdedigend SVEB.  Dit leverde  pas in de slotfase van de eerste helft diverse kansen  op.   Rens Aerts, Bjorn Cuppen en Dré Peeters   waren echter te gehaast en daardoor lukte het niet om de openingstreffer te scoren. SVEB  groeide daardoor in de wedstrijd,  hield ook in de tweede helft de gelederen gesloten, maar werd aanvallend gedurende de gehele wedstrijd  niet gevaarlijk. De groen-witte kregen  wel weer kansen via  Rens Aerts, Cas Janssen  en Dirk van Rengs maar  zij hadden hun vizier niet op scherp staan. Toen SVEB al bijna het  gewonnen punt vierde, omspeelde  Giel Vullings met een prima actie zijn tegenstander en stuurde Rens Aerts  de diepte in. Rens legde al zijn gram en frustratie in zijn actie en schoot met wat geluk door de benen van de keeper de 1-0 binnen. Met deze overwinning  gaf Meterik een mooi eerbetoon aan Joep!