Meterik moeizaam naar gelijkspel  in en tegen Heijen.

Heijen 1 (zon)

16 oktober 2022 14:30

C.C.M. Kezer

Sportpark De Heikamp
Heikampseweg 50 A
6598BN
HEIJEN

Op zondag 16 oktober speelden Heijen en Meterik in een tot de laatste minuut spannende wedstrijd  die uiteindelijk een  terechte 1-1 eindstand kreeg. Heijen maakte het koploper Meterik met zijn tomeloze inzet en  fysiek verbale spel heel lastig.  Meterik  ging daarin mee, vergat te voetballen en kreeg legio onnodige gele kaarten door frustraties en commentaar op de scheidsrechter.

Heijen  trok vanaf de aftrap het initiatief naar zich toe en kreeg  ook kansjes maar keeper Luuk Haenen  wist de nul te handhaven. Meterik liet zich te ver terug dringen en na 20 minuten scoorde  Bas Janssen na een voorzet bij de eerste paal de 1 – 0. Meterik werd wel gevaarlijker  maar Bart Houben schoot vanuit kansrijke positie naast  na een mooie combinatie met Rens Aerts. Even later gaf Jordi van Rens een prima dieptepass op Rens Aerts  en deze scoorde met een vlammend schot de 1 - 1 . Heijen was voor de rust nog een keer gevaarlijk met een schot voorlangs. Piet Steeghs leek Meterik op voorsprong te schieten  zijn inzet werd echter door de keeper gekeerd.

Na de thee startte Heijen furieus en leek met een geplaatste kopbal te scoren maar deze ging in het dak van het doel. Meterik ontworstelde zich aan de druk  en Piet Steeghs schoot  na een solo in de korte hoek maar zijn inzet werd door de keeper in het zijnet getikt. Uit de daarop volgende corner kopte Dirk van Rengs in het zijnet.  De groen-witte  voetbalden in het verloop van de wedstrijd  steeds meer tegen zichzelf daardoor werd het een steeds rommeliger spelbeeld  met veel overtredingen en balverlies. Heijen schoot nog een keer voorlangs  en eiste te vergeefs verbaal en massaal nog een penalty maar daarmee was hun kruit verschoten. Meterik kreeg ook nog kansjes op de overwinning maar Dirk van Rengs schoot voorlangs , Rens Aerts raakte een voorzet niet goed en in de slotminuut werd een voorzet uit een vrije trap bij de eerste paal rakelings langs getikt.