Merselo te sterk voor Meterik.

Merselo 1

16 april 2023 14:30

P.O. Heuvelmans

Sportpark De Vloet
Grootdorp 99
5815AN
MERSELO

Meterik speelde zondag 16 april de uitwedstrijd tegen titelkandidaat Merselo. Meterik was in fases beter dan de tegenstander, kreeg voldoende kansen, maar had te weinig “weerwoord” op de tomeloze en verbale inzet van de tegenstander. Merselo strafte dat genadeloos af en behaalde uiteindelijk toch een verdiende 3 – 1 overwinning. Zij zagen door het onverwachte gelijkspel van koploper Heijen de kansen op de titel stijgen!

Meterik begon goed aan de wedstrijd en werd via de vleugels gevaarlijk. Maar na ca. 20 minuten zette Merselo volop druk op de bal en waren de groen-witte even niet bij de les. Luuk Haenen wist eerst nog een inzet te keren maar uit de daarop volgende aanval scoorde Jordy Wismans de 1 – 0. Na onnodig balverlies leek een Meterik verdediger op de rand van de zestien redding te brengen. Maar de goed leidende scheidsrechter constateerde een overtreding en deponeerde de bal op de penaltystip. Luuk Haenen voorkwam met een geweldige reflex de 2 – 0. Meterik was wakker geschud en ging op zoek naar de gelijkmaker. Na een half uur schoot Dirk van Rengs, na een prima actie van Giel Vullings de 1 – 1 binnen. Dirk kopte vervolgens een voorzet in de voeten van Bjorn Cuppen maar die reageerde niet alert genoeg om de 1 -2 te scoren. Vlak voor rust schoten Piet Steeghs en Dirk van Rengs vanuit kansrijke positie nog naast. Na de thee was Meterik weer dicht bij een voorsprong, maar de Merselo keeper tikte een schot van Piet Steeghs over de lat. Na een grove overtreding op uitblinker Bjorn Cuppen moest hij de strijd staken. Het keerpunt in de wedstrijd? Even verminderde de concentratie bij Meterik en Jordy Wismans mocht de 2 – 1 scoren. Meterik leek de stand echter weer gelijk te trekken maar Giel Vullings schoot een gave voorzet van Piet Steeghs naast. Daan Hendriks scoorde even later de geflatteerde en beslissende 3 – 1 voor Merselo. Ondanks de vele wissels kon Meterik geen vuist meer maken. Merselo was via de counter, nog wel een aantal keren gevaarlijk.