Meterik wint terecht van Sambeek

den Urling 30
5836AT
SAMBEEK

Meterik speelde op zondag 27 november de uitwedstrijd tegen promovendus Sambeek. Op een lastig  bespeelbaar veld  konden de groen-witte moeilijk hun geliefde combinatievoetbal spelen. Ze creëerden  toch voldoende kansen,  gaven  weinig  weg  en behaalden uiteindelijk een  verdiende 0 – 2 overwinning.

Meterik begon moeizaam aan de wedstrijd en gaf daardoor Sambeek mogelijkheden om de aanval te zoeken zonder echt gevaarlijk te worden. Meterik zocht  ook  de aanval,  kreeg  diverse kansjes maar kwam pas na een half uur  op voorsprong. Dré  Peeters  schoot met enig geluk via een tegenstander de  0 – 1 binnen.  Sambeek kreeg vervolgens zijn enige echte kans van de wedstrijd uit een toegekende vrije trap. Keeper Luuk Haenen tikte met een formidabele zweefduik de  prima inzet uit de kruising. Meterik kreeg vervolgens meer grip op het spel, gaf verdedigend weinig  meer weg,  was  wel de bovenliggende partij maar de  dreigende gelijkmaker lag op de loer.  Pas  een kwartier voor tijd werd de wedstrijd  beslist.  Brent La Crois kreeg voor het eerst speelminuten na   jarenlang blessureleed en bekroonde een prima invalbeurt met een doelpunt. Hij werd goed de diepte in gestuurd en schoot  beheerst de 0 – 2 eindstand op het scorebord.