Meterik te sterk voor Oostrum.

S.V. Oostrum 1

19 maart 2023 14:30

H.L.W. Heijnen

Op zondag 19 maart speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen laagvlieger Oostrum. De mannen van trainer Paul Heldens hadden de hele wedstrijd het initiatief en kregen genoeg kansen op een grotere overwinning. Uiteindelijk behaalden ze een magere maar dik verdiende 2 – 1 overwinning.

Vanaf de aftrap zocht Meterik vanuit een goed gesloten verdediging de aanval. Er kwamen voldoende kansen om de score te openen maar de schoten van Rens Aerts en Giel Vullings werden door de keeper gekeerd en een penalty situatie met Brent La Crois werd door de scheidsrechter weg gewuifd. Rens Aerts schoot vlak voor rust nog een keer rakelings over, maar reageerde even later prima op een dieptepass van Jordi van Rens en scoorde beheerst de 1 – 0.

Na de thee een zelfde wedstrijdbeeld. Onder aanvoering van “man van de wedstrijd” Coen van Rens  zocht Meterik de beslissing. Ook nu keerde de Oostrum keeper diverse schoten , van o.a. Brent La Crois en Gijs van Rengs. Oostrum leek zijn eerste kans te krijgen na een slippertje in de Meterik verdediging, maar de gelederen werden weer tijdig gesloten. Dirk van Rengs schoot na 75 minuten via de handen van de keeper de bevrijdende 2 – 0 binnen.

Vervolgens keerde de Oostrum keeper een inzet van Giel Vullings en schoot Piet Steeghs na een gave actie voorlangs. In de eindfase liet Meterik de teugels wat vieren en mocht Jelt Verrijth voor Oostrum in de slotseconde, de niet verdiende   2 – 1 scoren.