Meterik kansloos tegen Stormvogels

Gochsedijk 87
5853AB
SIEBENGEWALD

Op zondag 21 mei speelde Meterik de uitwedstrijd tegen Stormvogels. De mannen  uit Siebengewald deden hun naam  met name in de beginfase eer aan. Na twee minuten en 2 aanvallen  stond er al   2 – 0 op het scorebord. Uiteindelijk wonnen zij zeer verdiend met 5 – 2.

Maar was Stormvogels wel zo sterk of Meterik slecht bij de les?  Feit blijft dat Thomas Creemers en Bart Seegers binnen 2 minuten 2x mochten scoren. Vervolgens was het een gelijk opgaande wedstrijd. Meterik leek een aantal keren via Brent La Crois gevaarlijk te worden.  Tweemaal leek hij vrije doorgang te krijgen maar hij werd beide keren met een overtreding gestopt. De scheidsrechter had  daar resoluter op mogen treden. Piet Steeghs probeerde nog van afstand  met een boogbal de keeper te verrassen maar zijn inzet had niet de juiste timing. Vlak voor rust kreeg Meterik de genadeklap. Thomas Creemers scoorde uit een counter de 3 – 0 en Bart Seegers maakte de 4 – 0 met een prachtig gericht schot in de kruising. Na de thee zocht Meterik de aanval  maar Juriën Janssen mocht voor Stormvogels de   5 – 0 scoren. Meterik bleef wel voor een beter resultaat strijden. Rens Aerts scoorde na een solo de  5 – 1. Al snel werd er uit een prima combinatie weer gescoord maar deze treffer werd op advies van de grensrechter vanwege vermeend buitenspel geannuleerd! Even later kwam de 5 – 2 er toch. Dré Peeters scoorde  na een solo zeer beheerst in de hoek.